ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מפחיד: הסכנה שמאיימת על בריאותם של הילדים

הסכנה שאורבת לילדים הקטנים בארגזי החול בגני השעשועים הגיעה אתמול לכנסת, וחברי הכנסת דנו עם נציגי המשרד כיצד אפשר להתמודד איתה

מפחיד: הסכנה שמאיימת על בריאותם של הילדים



חבר הכנסת אורי מקלב מ'יהדות התורה' מתריע כי מתקני החול בגני הילדים מהווים מפגע תברואתי ובריאותי לילדים. בדיון שהתקיים אתמול (שלישי) בוועדה לזכויות הילד ציין נציג משרד הבריאות כי הסכנה היא בכל מצבור חול בגן ולא רק בארגז החול: "רק טיפול שוטף של הרשות המקומית והגן יביא להרחקת בעלי חיים מזיקים וחיידקים".

מקלב פנה לנציגי משרדי החינוך והבריאות ואמר "ארגזי החול בגני הילדים הינם מפגע בריאותי ממדרגה ראשונה, לא משרד החינוך ולא הרשות המקומית פועלים כראוי בנושא חשוב זה, קיימת תחושה כי הגופים לא מרגישים כי קיים קשר ישיר בין מחלות וזיהומי הילדים לארגזי החול המזוהמים בגנים".

לדבריו, "אנחנו מבינים את חשיבות ארגז החול להתפתחות הילד בגיל הרך, אך הארגז חייב להיות נקי לשימוש ובלתי מזוהם – זה לא ארגז חול, זה מפגע תברואתי" סיכם מקלב ודרש שינוי יסודי ותיקון המעוות.

יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון אמרה כי "אסור להסיר את האחריות מהרשויות המקומיות, בסופו של דבר הגנים נמצאים בתחומי הרשות ותחת אחריותם ועליהם לדאוג לכך שמתקני החול יהיו תקינים ולא מזוהמים".

רותם זהבי, מנהל בטיחות סביבתית במשרד החינוך ניסה להרגיע את הרוחות ואמר כי "התמונה לא קטסטרופלית. יש בעיות, אבל זו לא חזות הכל. מבחינת הנחיות הבטיחות, ארגז החול צריך להיות נקי ומסודר וללא חפצים פוגעניים. לרשות המקומית יש את האחריות שלה, היא צריכה לעשות סקר אחת לשנה ואם צריך להחליף חול. למשרד החינוך יש אחריות-על ופקחים שעוברים ובודקים את ארגזי החול".
ארגז חול אורי מקלב סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד