י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

להיות בכל המדינות בעולם בלי להזדקק כסף

בהתמדה נחושה וראויה לציון, מטיל תום פדרסן, דני בן 38, מזה ארבע שנים בעולם במטרה להיות בכל מדינה ומדינה, וזאת, ללא אף טיסה אחת

תום פדרסן
תום פדרסן



בחשבון האינסטגרם של תום פדרסן, הוא מתעד את המדינות אותן הוא כובש, ואלפי עוקבים שותפים לאחד ממסעות הסקרנות הגדולים בהיסטוריה...

**

מספר המדינות על פני הגלובוס הוא 203, ובכולן מתכוון פדרסן להיות. בלי לטוס, ואכן, כבר 3 שנים שהוא עולה על כל מה שזז ביבשה וכל מה שצף בים. אבל פלא המאה, מטוס- אאוט.
במקום לטוס, מה שלא היה לו כסף עבורו, החליט האיש להפליג מיעד ליעד על סיפונן של אוניות משא ולעשות שימוש באינספור סוגים של כלי תחבורה.

פדרסן יצא למסעו ב-10 באוקטובר 2013, ובתוך כ-3 שנים הוא כבר ביקר ב-122 מדינות, מתוך 203 המדינות בעולם.

המסע, שמן הסתם ייכנס לשיאי גינס עם סיומו, כולל כמה עקרונות:1. בלי טיסות. 2. ביקור בכל מדינה יארך לא פחות מ-24 שעות. 3. הוא לא חוזר הביתה עד שהמשימה הושלמה. עד היום, פחות מ-200 איש בלבד ביקרו בכל מדינה בעולם, אבל אף אחד מהם לא עשה זאת מבלי לטוס.

"מה הביא אותך לרעיון הזה"? נשאל תום על ידי כתב החדשות של אתר לונלי פלנט.

"בתחילת 2013 שלח לי כתבה שגרמה לי לחשוב האם אוכל לבצע בהצלחה מהלך מהסוג הזה", סיפר פדרסן, "הייתי אז בן 34 וחשבתי שאני כבר מבוגר מדי להרפתקאות כאלה. אבל חבר שכנע אותי ללכת על זה". וכך, לאחר 10 חודשי תכנון, יצא פדרסן למסע הגדול.

לאחר שכבש את אירופה, איתה התחיל במסע תוך שהוא משתמש בתחבורה צציבורית נוחה, הגיע לאפריקה, שם הכל שונה, והרבה פחות מוכר ונוח.

"טיילתי באמצעות כי מה שעולה על הדעת: מוניות שירות, מיניבוסים, גגות של משאיות, שירות אובר ואופנועי-מונית". הוא מספר, "את האיים הקריביים חרשתי בסיוע סירות בננה, סירות מפרש, מעבורות, אוניות קרוז, אוניות מטען, סירות מרוץ ואפילו יאכטה מהודרת שבעליה הסכימו לתת לי טרמפ"

אבל האתגרים הקשים יותר הם בגזרת הביורוקרטיה: קבלת ויזות כניסה ואישורי תנועה במקומות שונים בעולם.

גם מזג האוויר לא תמיד האיר פנים. כך למשל, באזורים המצויים בצפון האוקיינוס האטלנטי,
החורף היווה מכשול של ממש. "נדרשו לי מספר חודשים לתור את האזור, שבהם שטתי בסירות דיג, ספינות מכמורת לדיג סרטנים, ואוניות מכולות.

"געגועים לבית?"

"בעיקר לחלב הדני... אבל ההתנסויות החדשות והמרתקות, האנשים המדהימים והשונים, הנופים עוצרי הנשימה, וההישרדות היום יומית, משכיחים הכל".
תום פרדסן אינסטוש טיול בעולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד