כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרב החרדי החדש של איוונקה טראמפ ל'בחדרי': "מעדיף מאחורי הקלעים"

איוונקה טראמפ רכשה בית בוושינגטון, סמוך לבית הכנסת חב"ד בראשותו של רב הבית הלבן - הרב לוי שם טוב החב"די • 'בחדרי חרדים' עם פרופיל מלא ושיחה עם הרב הצעיר והחדש של משפחת הנשיא, שקהילתו נבחרה באופן בלתי צפוי

הרב החרדי החדש של איוונקה טראמפ ל'בחדרי': "מעדיף מאחורי הקלעים"
רויטרס

לאחר שבועות של חיפושים אחר בית בוושינגטון שיהיה סמוך לקהילה אורתודוקסית, החליטה משפחת טראמפ-קושנר לרכוש בית לא הרחק מבית הכנסת "השול" בראשותו של רב הבית הלבן - הרב לוי שם טוב, שאף ישתתף בטקס ההכתרה לנשיא טראמפ. לשאלת 'בחדרי חרדים' מדוע הוא לא ינאם בטקס ההכתרה, אמר הרב שם טוב כי "הוא פועל מאחורי הקלעים".

מדובר בבית יוקרתי שנבנה בשנת 1923, המשתרע על 6,700 מ"ר ובו שישה חדרים. עלות הבית עומדת על 5.5 מיליון דולר. כלי תקשורת מקומיים ליוו את חיפושיהם של בני הזוג אחר קהילה חרדית אליה תחליט המשפחה להצטרף, אך בית חב"ד בראשות הרב לוי שם טוב כלל לא הופיע כאופציה.

בית הכנסת של הרב שם טוב הוא קטן יחסית, ובשבת מתפללים בו בין 40 ל-60 איש, כך לדברי התקשורת. בימים הנוראים ובחגים מגיע מספר המתפללים ל-250 מתפללים. בית הכנסת הפך ברבות השנים לבית הכנסת המועדף על הפוליטיקאים היהודים בוושינגטון. בין הפוליטיקאים שפוקדים את בית הכנסת נמנים ג'ו ליברמן, ג'ק לאו, שגרירים יהודיים ועוד. הרב לוי שם טוב ידוע מזה שנים בקשרים הטובים שלו עם הבית הלבן ולא לשווא הוצמד לו תואר "רב הבית הלבן".

נשיאי ארה"ב המתחלפים למדו להעריך את תרומתו של הרב שם טוב לכל הקשור בקשר של הבית הלבן עם העולם היהודי. הרב שם טוב הוא אף האיש שפיקד על הכשרת מטבח הבית הלבן במסיבות חנוכה ובאירועים דתיים אחרים. אחת המעלות הגדולות של הרב שם טוב היא הדיסקרטיות שלו, אתמול (שלישי) הוא אף סירב להגיב לכלי התקשורת שבקשו לראיין אותו. הרב שם טוב אמר כי "מעולם לא הגבתי ואני מנוע מלהגיב על כל מה שקשור לזהות חברי הקהילה ומתפללי בית הכנסת שלי, זו המדיניות שלי".

עם זאת, בשיחה עם 'בחדרי חרדים' סיפר הרב שם טוב על טקס ההשבעה שיתקיים ב-20 לינואר בשעה 12 בצהריים על מדרגות הקפיטול, ואשר בו יישא תפילה הרב מארווין הייר, מקים מכון שמעון ויזנטאל בלוס אנג'לס. הרב שם טוב סתר את הידיעות על טקס ההשבעה שכביכול יחול בשבת - "לא יהיה שם חילול שבת. הטקס יהיה ביום שישי בצהריים". ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב שם טוב אכן צפוי להשתתף בטקס, אך לא ינאם בו, לשאלת 'בחדרי חרדים' מדוע הוא הגיב כי "הוא מעדיף להישאר מאחורי הקלעים", אך גורמים בסביבתו מציינים ל'בחדרי חרדים' שהסיבה לכך היא רצונו להישאר ניטרלי בין שתי המפלגות, וזאת משום אופייה המגוון של קהילתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כשבני משפחת קושנר החלו בחיפושים אחר בית בוושינגטון עסקו כלי התקשורת המקומיים בשאלה לאיזו קהילה תבחר המשפחה להצטרף. בוושינגטון פועלים שני בתי כנסת אורתודוקסים נוספים - "קשר ישראל", ו"אוהב שלום". שני בתי הכנסת האלו נמצאים במרחק של 40 דקות הליכה מהבית הלבן, בעוד ש"השול" נמצא במרחק הליכה של שבע דקות בלבד. מקור המקורב לבני הזוג אמר שברור היה שבני הזוג יעדיפו להשתייך לקהילה קטנה ואינטימית, מאשר לקהילה רבת משתתפים. "גם בניו יורק הם השתייכו לקהילה קטנה" הוא אומר.
איוונקה טראפ לוי שם טוב רב הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד