י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

יחימוביץ' מפתיעה משמאל: לחון את אלאור אזריה

חברת הכנסת ממפלגת העבודה מצטרפת לקריאת הח"כים מימין להעניק חנינה לאלאור אזריה, שהורשע היום בהריגה • צפו בבנט מגיב לראשונה מאז גזר הדין - וידאו

אלאור אזריה, החייל היורה. צילום: פלאש90
אלאור אזריה, החייל היורה. צילום: פלאש90

ח"כ שלי יחימוביץ' מפתיעה היום (רביעי) ומצטרפת לקריאתה של שרת התרבות מירי רגב, שר החינוך נפתלי בנט וח"כים נוספים לפעול לחנינת החייל היורה אלאור אזריה.

בנט מגיב לראשונה מאז הכרעת הדין הבוקר:


"בית המשפט נהג במקצועיות ובאומץ לב בהכרעתו על פי דין ועל פי הראיות, וההשתלחויות כלפיו מצמררות וקוראות תיגר על הממלכתיות ועל שלטון החוק. על רקע זה מתעצמת חשיבות הסטנדרטים המוסריים שחידדו מפקדי צה"ל סביב המעשה החמור", אמרה בתחילת דבריה.

כאן שיגרה יחימוביץ את הפצצה: "עם זאת, בית המשפט הוא שטח סטרילי שבו מדברות הראיות, אך החברה הישראלית היא זירה גועשת ונפיצה, וכתפיו של אזריה צרות מלשאת עליהן את כובד השסע. לכן בתום הליכי המשפט ואחרי שייגזר דינו יש לשקול בזהירות אפשרות של חנינה, בדומה לזו שקיבלו בשעתם אנשי השב"כ בפרשת קוו 300".

קודם לכן הבוקר אמרה רגב כי "אני מתכוונת לפעול למתן חנינה לחייל אלאור אזריה. כך לא מתנהגים לחייל של כולנו". לדבריה, "זה משפט שלא היה צריך להתחיל. אירוע לחימה בו נהרג מחבל על ידי חייל צה"ל, לא צריך להגיע למישור הפלילי. אם אלאור עזריה עבר על הנהלים, הוא היה צריך להיקרא לדין משמעתי אצל מפקד החטיבה".

עוד הוסיפה כי "לצערי, בית הדין העיקרי במקרה הזה היה בית דין שדה, בו פרשנים ופוליטיקאים שפטו את אלאור עוד לפני שהסתיים התחקיר הצבאי של האירוע. בהתנהלות הזו מועבר למעשה מסר לחיילים שמתגייסים לצבא: אתם לבד בשטח. לחיילים יש אתגרים לא פשוטים באירועים המבצעיים שלהם. נעשה פה מהלך של בו מפקירים חייל. אני רוצה לחזק את אלאור ובני משפחתו שחווים ימים קשים".
אזריה יחימוביץ' חנינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד