י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בינגו מקרי למשטרה: 'בחדרי' חשף, המשטרה פתחה בחקירה והחשוד נעצר באירוע אחר

בינגו מקרי: יממה אחר ש"בחדרי חרדים" חשף כי סגן השר מאיר פרוש וראש העיר ישראל פרוש הותקפו, נעצר חשוד במעשה • על אף שתלונות לא הוגשו, המשטרה פתחה בחקירה בעקבות פרסום 'בחדרי' ובתוך יממה לכדה חשוד - במהלך הפגנה אחרת

מעצרו של החשוד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מעצרו של החשוד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארבעה ימים לאחר התקיפה האלימה של סגן שר החינוך וראש עיריית אלעד, שפורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים' - המשטרה עצרה חשוד.

הבוקר (ד') לאחר עבודה מודיעינית, זאת למרות שלא הוגשה תלונה, המשטרה עצרה לחקירה חשוד בתקיפתם של סגן שר החינוך מאיר פרוש ובנו ישראל פורש ראש עיריית אלעד.

בחיפוש שבוצע בכיסיו של החשוד, נמצאו מספר אישורים פסיכיאטריים שעל פי החשד יועדו לחלוקה למועמדים לגיוס על מנת להציגם כדי לקבל פטור מגיוס לצה"ל. בנוסף, נתפס צ'ק שיועד לכאורה לתשלום לפסיכיאטר.

החשוד, נחקר בצוות חקירה מיוחד שהוקדם במרחב ציון, למרות שסגן השר פרוש ובנו ראש עיריית אלעד סירבו להגיש תלונה במשטרה. החשוד יובא מחר בבוקר בפני בית משפט השלום בירושלים להארכת מעצרו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כוחות משטרה הגיעו לבית אחד החשודים ברחוב סלנט בירושלים, שם עיכבו לחקירה אדם ששמו הפרטי זהה לשם החשוד. הוא נלקח בניידת משטרה, אך לאחר שהעלו את פרטיו במסוף התברר כי מדובר באדם אחר.



במקביל, במהלך הפגנה שנערכה היום מול לשכת הגיוס בעיר בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבה, נעצרו שני חשודים בהפרת הסדר, אחד מהם - התברר כחשוד אף בתקיפת מאיר פרוש סגן שר החינוך ובנו ישראל פרוש ראש עיריית אלעד במהלך השבת האחרונה בשכונת 'זכרון משה' כפי שפורסם לראשונה אתמול ב'בחדרי חרדים'.

החשוד עוכב לחקירה ובהמשך היום יובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים.

על פי העדויות שהגיעו ל"בחדרי חרדים", במהלך ליל שבת האחרון, פרוש ובנו חלפו בשכונת 'זכרון משה' בסיום התפילה בשטיבלאך. כאשר מספר קיצונים סיקריקים הבחינו בשניים, החלו לקרוא לעברם קריאות גנאי על שלל נושאים עליהם הם נוהגים להפגין ולמחות באופן קבוע.

פרוש ובנו המשיכו בדרכם מבלי להתייחס, בתקווה כי המפגינים יעזבו אותם לנפשם, אך האירוע רק הלך והידרדר לאלימות קשה. "כשהם עברו ברחוב האמרכלים, כמה מהקיצונים החלו לתקוף באלימות פיזית את מאיר פרוש ובנו ישראל" סיפר עד ראייה ל'בחדרי חרדים'. לדבריו, "חלקם לא הסתפקו בקריאות גנאי וירקו לעבר השניים".

גם בשלב זה השניים הגיבו באיפוק ולא התייחסו. "אחד או שניים מהמפגינים בעטו ברגליהם ואף העיפו להם את השטריימל" תיאר עד הראייה בשיחה עם 'בחדרי'. "אני בטוח שאם זה היה ביום חול, זה היה מתפרסם תוך דקות ספורות והמשטרה הייתה עוצרת אותם, אבל בגלל שזה קרה בשבת לא היה מי שיזעיק את המשטרה" הוסיף.

בהמשך, אדם בשנות ה-40 לחייו, כך על פי עד הראייה, הבריח את הפורעים וסגן השר וראש העיר המשיכו בדרכם. מפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי המידע על התקיפה הגיע לידי חוקרי משטרת ירושלים ובעקבות כך אף הגיעו קצינים וחוקרים ללשכתו של סגן השר פרוש לגבות ממנו עדות ותלונה, אך להפתעתם, מאיר ובנו סירבו עד כה להגיש תלונה.

עם זאת, היות ומדובר בתקיפה של סגן שר וראש עיר, גם במקרה זה, כשהשניים לא הגישו תלונה, נפתחה חקירה במשטרת ירושלים. במשטרה אמרו ל"בחדרי חרדים" כי מעבר לחשוד שנעצר, צפויים מעצרים של חשודים נוספים שהשתתפו בתקיפה.

זמן קצר אחר הפרסום ב'בחדרי', פרקליטו של החשוד, עו"ד שלום בן שבת אומר ל'בחדרי' כי כל שניתן לאשר בשלב זה, כי החשוד אכן נחקר ביחס לחשד המיוחס לו בדבר תקיפתו של הרב פרוש. לדבריו, "החשוד מכחיש את המיוחס לו, הוא אכן התפלל בליל שבת בבית הכנסת בו התפללו בני משפחת פרוש, אך בין החשד המיוחס לו לבין מעשיו במקום, המרחק הוא כבין שמים לארץ" כך עו"ד בן שבת.
מאיר פרוש ישראל פרוש משטרה לשכת גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד