ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מקלב: "יונה יהב תוקע לתושבים סכין בגב"

בדיון על העיר חיפה במליאת הכנסת, תקף ח"כ אורי מקלב את יהב ואמר כי "הוא תוקע סכין בגב של התושבים"

יונה יהב, צילום: פלאש90
יונה יהב, צילום: פלאש90 צילום: פלאש90

המאבק של 'דגל התורה' נגד ראש העיר חיפה, יונה יהב לא עוצר. היום (ד), בדיון על העיר חיפה במליאת הכנסת, תקף ח"כ אורי מקלב את יהב ואמר כי "הוא תוקע סכין בגב של התושבים".

"לא צריך להיות מומחה לאיכות הסביבה כדי להיות מודאג ממה שקורה המפרץ חיפה",אמר, "יש גל עזיבה מחיפה", אמר מקלב, "מה שצריך להדאיג אותנו זה ההתנהלות של עיריית חיפה מול התושבים, יש לבעלי המפעלים קשרים עם ראש העיר, תושבי העיר צריכים להאמין לראש העיר והם לא מאמינים לו, ראש העיר משקר את הציבור, לפני שנה שנתיים אמר שבכל בסדר ואין זיהום, תרומות הענק של בעלי האינטרסים לעירייה צריכה להדאיג אותנו".

"תושבי חיפה שלומדים בבתי ספר דתיים זה לא הפציעה בשבילו. ראש העיר מתכחש להבטחותתיו לאזרחים, ראש העיר תוקע סכין בגב של התושבים, זה צלצול בפעם של אש מה שקורה בעיר", הוסיף.

מקלב אמר את הדברים בדיון שהתקיים במליאת הכנסת על הצעת חוק תכנית חירום להבראת מפרץ חיפה, של חברת הכנסת יעל כהן פארן וקבוצת חברי הכנסת.

על פיה, מוצע להקים בחוק מנהלת ולקבוע הוראות שונות לעניין אופן עבודתה, אשר תפעל לשיקום מפרץ חיפה, בין היתר באמצעות קידום תכנית פעולה לעמידתם של מקורות פליטה בערכי היעד כמשמעם בחוק אוויר נקי, התשס"ח-2008 וכן, קידום פעולות שונות לצורך שיקום מפרץ חיפה. בנוסף, מוצע לקבוע בחוק הוראות לעניין חובות המפעלים הפועלים באזור מפרץ חיפה וכן, הוראות לעניין הטבות ותמריצים לשיקום מפרץ חיפה.

בדברי ההסבר נכתב: "התהליכים הגיאוגרפיים והכלכליים במפרץ חיפה הובילו לקונפליקט כלכלי-תעסוקתי – סביבתי-בריאותי - צמיחתה של תעשיה כבדה ומזהמת, המאחסנת חומרים מסוכנים, במקביל לגידול באוכלוסייה ולצמצום המרחקים שבין התעשייה והחומרים המסוכנים לריכוזי האוכלוסייה, הביאו את אזור מפרץ חיפה להפוך למקום הבעייתי ביותר בישראל מבחינה סביבתית. בחלק מהמפעלים מדובר במפעלים ישנים עם תשתיות רעועות שלא עברו כבר שנים רבות תהליכי שדרוג ותחזוקה לעמידה בסטנדרטים גבוהים כמקובל בשאר המדינות המפותחות, או שעברו תהליכים חלקיים המציבים אותם "טלאי על טלאי" בסיכון גבוה לתאונות, תקלות וכגורמי זיהום שוטף וסכנה חמורה".

ח"כ כהן פארן, שבמהלך דבריה חבשה על פניה מסכה נגד זיהום אוויר, אמרה: "אני אומרת לתושבי חיפה, אם אתם רוצים להמשיך לגור באזור, את זה אתם צריכים לשים על הפנים בכל פעם שאתם יוצאים מהבית, זה מה שנשאר לכם".
מקלב מאבק סכין יונה יהב חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד