ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המשב"ק של הרב שך: הרב דוד צבי קצבורג זצ"ל

הלך לעולמו בבני ברק, הרב הגאון רבי דוד צבי קצבורג זצ"ל • התמוטט בביתו, עבר החייאה ונפטר בבית החולים

הרב דוד צבי קצבורג זצ"ל (באדיבות המצלם)
הרב דוד צבי קצבורג זצ"ל (באדיבות המצלם)

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק, נפטר הערב הרה"ג רבי דוד צבי הכהן קצבורג זצ"ל - משב"ק ויד ימינו של מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצוק"ל. היה בן 79 בפטירתו.

לפני כשנתיים עבר אירוע מוחי קשה ממנו לא התאושש לגמרי. בימים האחרונים חלה הידרדרות במצבו. בשבוע האחרון לאחר שמחת נישואי נכדתו, פונה לבית החולים עקב דלקת ריאות קשה. ביום שלישי שוחרר אך הבוקר (רביעי) פונה לבית החולים לאחר החייאה, שם השיב את נשמתו ליוצרה.

הרב דוד צבי קצבורג זצ"ל, נולד בכ"ח טבת תרצ"ח לאביו רבי יעקב קצבורג ז"ל, ולאמו מרת ציפורה.

בשנות בחרותו למד בישיבת פוניבז' בבני ברק, אז התקשר לרבותיו ראשי הישיבה זצוק"ל ובפרט למשגיח הגאון הצדיק רבי יחקאל לוינשטיין זצ"ל, ולמורו ורבו ראש הישיבה מרן הגראמ"מ שך זצ"ל.

לאחר נישואיו המשיך לשקוד על התורה בכולל שע"י ישיבת פוניבז'. לאחר מספר שנים נקרא ע"י מורו ורבו הגראמ"מ שך זיע"א לעזור בהקמת ישיבת אופקים - אותה ליווה עשרות בשנים, כמו כן היה שותף להקמת הקהילה התורנית בירוחם.

במשך כל השנים, כאמור, היה קרוב למורו ורבו הגראמ"מ שך זיע"א, בפרט זמן מה לאחר פטירת הרבנית שך ע"ה. הוא היה למשמש בקודש ולשליחו הנאמן של הגראמ"מ לאינספור עינינים ציבוריים עד לפטירתו של מרן.

בעת הקמת עיתון 'יתד נאמן' מינה אותו הרב שך לשמש כחבר בעמותה אשר ניהלה את העיתון, וכן השתתף באופן פעיל בכל ישיבות ההנהלה. כמו כן היה ציר נאמן למורו ורבו בהקמת ההכשר 'שארית ישראל' והיה נוהג להשתתף בכל מעמדי מכירת החמץ במשרדי מערכת הכשרות.

לאחר הסתלקותו של מרן הגראמ"מ שך זצ"ל, נועץ בכל ענין במרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ולאחר פטירת הגרי"ש זצ"ל דבק ביבלחט"א הגר"ש אויערבאך, והיה נוסע כמעט מידי שבוע להיוועץ עימו.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי היה טורח רבות למען זוגות חשוכי בנים והחזיק ברשותו סגולות מיוחדות לזש"ק ולנשים המקשות ללדת. נודע כבעל חסד עצום. כל ימיו עד לתקופות האחרונות - קבע את מקום תפילותיו בהיכל ישיבת פוניבז' ועמד לימין ראשי הישיבה, במסירות רבה.

כמו כן היה לו קשר מיוחד עם ישיבת גרודנא באשדוד - שם למדו כל בניו, והיה מקורב מאוד לראשי הישיבה וכל ימיו טרח למען המשך בנייתה.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך: בנים, חתנים, נכדים וצאצאים הממשיכים בדרכו. אחיו הגאון רבי חזקיהו הכהן קצבורג משגיח ישיבת 'כנסת יחזקאל' באלעד.

מסע הלוויתו הערב בשעה 22:00 מרחבת ישיבת פוניבז' בבני ברק.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב דוד צבי קצבורג הרב שך משבק ישיבת פוניבז הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד