ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בקרוב על הכבישים: עשרות מכוניות אוטונומיות של ב.מ.וו, מובילאיי ואינטל

המכוניות האוטונומיות ישמשו לניסויי הרצה בארה"ב ובאירופה, במסגרת הפיתוח המשותף של שלוש החברות

המכונית האוטונומית החדשה של וויימו וקרייזלר. צילום: קרייזלר
המכונית האוטונומית החדשה של וויימו וקרייזלר. צילום: קרייזלר



חצי שנה לאחר שהודיעו על שיתוף הפעולה ביניהן, עידכנו חברות ב.מ.וו, מובילאיי ואינטל כי בחודשים הקרובים יעלו על הכביש צי של 40 מכוניות אוטונומיות, שישמשו לניסויי הרצה בארה"ב ובאירופה. שלוש החברות מסרו את ההודעה במהלך מסיבת עיתונאים משותפת שערכו בתערוכת CES שנערכת בימים אלו בלאס וגאס.

השותפות שהקימו שלוש החברות פיתחה בחודשים האחרונים מערכת שניתנת לאימוץ גם על ידי מפתחי וירצני רכב אחרים, שהמטרה של שלוש החברות היא לקדם סטנדרט אחיד בענף, לצד יכולת לבצע שינויים במערכת שיבדלו כל יצרן. החברות אישררו את המועד שבו הן מתכננות להשיק מכונית אוטונומית באופן מלא – ב-2021.

"בחצי השנה האחרונה השגנו התקדמות רבה בעיצוב פתרון מתוחכם לנהיגה אוטונומית בכבישים מהירים ובאזורים עירוניים כאחד. הפתרון הוגדר באופן סקלבילי על מנת לאפשר ליצרני רכב קשורים למצוא מענה לצרכים הייחודיים שלהם", אמר פרופ' אמנון שעשוע, המייסד השותף, היו"ר ומנהל הטכנולוגיה הראשי של מובילאיי.

"מנקודת המבט של התעשייה, אנו עדים כבר היום לחיסכון ולמהירות פיתוח, הודות לשיתוף עלויות ואיגום משאבים לפיתוח פלטפורמה אוטונומית שלמה. מערכת המכונית לענן תהיה בעלת התנהגות עקבית וניתנת לחיזוי ותעבור תיקוף ברמת הבטיחות הגבוהה ביותר," אמר מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ'. "זה מה שהופך את השותפות לפורצת דרך. הקמנו צוות ייעודי בעל יעדים משותפים ברורים ותרבות של חדשנות , גמישות ולקיחת אחריות", הוסיף קרזניץ'. על מנת להאיץ עוד את פיתוח הפלטפורמה האוטונומית, השותפות מתעתדת לשחרר בשנים הבאות דוגמאות חומרה ועדכוני תוכנה.

מובילאיי הודיעה בשבוע שעבר על שיתוף פעולה נוסף עם חברת ב.מ.וו, באמצעות חברת המיפוי HERE, שבה מחזיקות ב.מ.וו, אאודי ודיימלר בבעלות שווה. במסגרת שיתוף הפעולה יבצעו אינטגרציה בין המידע שמובילאיי מקבלת מטכנולוגיית המיפוי שלה לבין המפות של חברת HERE, שמותקנות בכ-80% מהמכוניות בעלות מערכות ניווט מובנות בצפון אמריקה ואירופה. בשבוע האחרון, בעקבות ההודעה על שיתוף הפעולה והציפייה לקראת ה-CES, זינקה מניית החברה ב-20% והיא משקפת שווי של 9.3 מיליארד דולר.

כמו כן, החברה הישראלית הודיעה באחרונה כי אינטל חברה למיזם שלה עם חברת הטכנולוגיה הבריטית Delphi Automotive (דלפי אוטומוטיב). שלוש החברות מפתחות פתרון בעל יכולות נהיגה אוטונומיות שיוטמע על ידי יצרניות רכבים שאין להן את התקציב הדרוש לפיתוח של מכונית אוטונומית.
מכוניות אוטונומיות אינטל ב.מ.וו לאס וגאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד