כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לארי סאמרס על תוכניות הצוות הכלכלי של טראמפ: "כלכלת וודו; המקבילה הכלכלית של בריאתנות"

שר האוצר בממשל ביל קלינטון והיועץ הכלכלי הבכיר של אובמה תקף את עקרונות המדיניות שהיתוו ראשי הצוות הכלכלי של טראמפ

לארי סאמרס על תוכניות הצוות הכלכלי של טראמפ: "כלכלת וודו; המקבילה הכלכלית של בריאתנות"



לארי סאמרס, מי שהיה שר האוצר בממשל הנשיא ביל קלינטון ומאוחר יותר שימש כיועץ הכלכלי הבכיר של נשיא ארה"ב הנוכחי, ברק אובמה, הכתיר בתור "כלכלת וודו" (voodoo economics) את הרעיונות של הצוות הכלכלי של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ.

בראיון לבלומברג אתמול תקף סאמרס בחריפות מאמר שפירסמו במשותף בקיץ שעבר הכלכלן פיטר נווארו ואיש העסקים ווילבור רוס - אשר עתידים להיות מבעלי התפקידים הכלכליים המרכזיים בממשל טראמפ.

נווארו, המשמש כפרופ' לכלכלה באוניברסיטת קליפורניה באירוויין, מונה לאחרונה על ידי טראמפ לעמוד בראש מועצת הסחר החדשה של הבית הלבן. המיליארדר ווילבור רוס יכהן כשר המסחר בממשל טראמפ.

"הטיעונים שלהם כל כך רחוקים מהזרם המרכזי של סוג כלשהו של חשיבה כלכלית אחראית, שהם מהווים את המקבילה הכלכלית של בריאתנות (creationism)" - התפיסה לפיה כל היקום נברא על ידי אלוהים - אמר סאמרס בראיון לבלומברג.

במאמר המשותף של נווארו ורוס מציעים השניים ארבעה צירי מדיניות כלכלית מרכזיים: הורדת מס החברות כדי לעודד חברות להחזיר מזומנים חזרה לארה"ב ולהשקיע את הכסף ביצירת משרות; צמצום הרגולציה הממשלתית ב-10% (ללא פירוט אלו ממנגנוני פיקוח יצומצמו); חיסול גירעון הסחר של ארה"ב על ידי משא ומתן מחודש על תנאי הסכמי סחר עם מגוון מדינות; הגדלת ייצור האנרגיה של ארה"ב על ידי הרחבת היקף הקידוחים והשימוש בפחם.

סאמרס, המשמש כפרופ' באוניברסיטת הרווארד וידוע כתומך המפלגה הדמוקרטית, ביקר את הצעות המדיניות של נווארו ורוס, ובמיוחד את טענתם כי הורדת מס החברות תגרום לחברות להשקיע וליצור משרות בארה"ב. הכסף המזומן שיחזור לארה"ב יעשיר רק את המשקיעים, לא את העובדים, הזהיר סאמרס.

"במציאות, הכסף שיוחזר הביתה ישמש לחלוקת דיווידנדים, לקנייה חוזרת של מניות, לפעילות מיזוגים ורכישות, לסידור מחדש של לוח השחמט הפיננסי, אבל לא להשקעות גדולות של הון חדש", אמר סאמרס.

"זה רעיון דמיוני להניח שיחול גידול משמעותי בהשקעות הון כתוצאה מכך שחברות יחזירו לארה"ב כספים שהחזיקו בחו"ל", הוסיף.
לארי סאמרס דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד