י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כתבו נגד השופטת של אלאור אזריה ונעצרו

בן 54 מירושלים ובת 22 מקרית גת כתבו ‏ביקורת חריפה הגובלת בהסתה כנגד השופטת שהקריאה את גזר דינו של אלאור אזריה, ונעצרו בחשד להסתה

גרם לסערה, אלאור אזריה. פלאש 90
גרם לסערה, אלאור אזריה. פלאש 90

בעקבות הרשעתו של אלאור אזריה בהרג מחבל מנוטרל בחברון, נערכו הפגנות סוערות - והרשתות החברתיות גם כן רעשו וגעשו.

תושב ירושלים כתב פוסט בפייסבוק בו התבטא ב"ביקורת קיצונית" על ההרשעה של שופטי בית הדין הצבאי בקריה ופרט נגד השופטת אלוף-משנה מאיה הלר, שעמדה בראשות הרכב בית המשפט. במשטרה פנו לפרקליטות ולאחר אישורם נעצר הכותב, גבר בן 54, ונחקר במשטרה. העצור מוכר ממקרים קודמים, וככל הנראה המשטרה תבקש לשחררו בתנאים מגבילים.

בנוסף, הלילה עוכבה לחקירה תושבת קריית גת בת 22, שכתבה אף היא פוסט עם מאפיינים פליליים של קריאה לאלימות וחשד להסתה. לאחר שמסרה גרסתה שוחררה בתנאים מגבילים ביניהם איסור הבעת עמדה ברשת החברתית למשך 30 ימים, ואיסור יצירת כל קשר עם נשוא הפוסט בגינו נחקרה.

בעקבות התבטאויות רבות נגד הרכב בית המשפט שהרשיע את אזריה, ובפרט נגד השופטת אל"מ מאיה הלר ואחד התובעים עו"ד נדב ויסמן, תוגברה האבטחה סביבם. במשטרה פרסמו כי הם מנטרים באופן קבוע פעילות רשתית החורגת מגבול הבעת דעה לגיטימית וחשודה כהסתה. "משטרת ישראל לא תאפשר כל הסתה לאלימות כנגד מוסדות שלטון ומשפט ותנקוט ביד קשה כנגד כל פרסום שהינו בגדר הסתה ועלול להוביל לפגיעה ממשית באנשי ציבור".

אתמול, מיד לאחר ההרשעה של אזריה, היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, הפיץ הודעה בה ביקש להדגיש את המובן מאליו - "מערכת אכיפת החוק במדינת ישראל, ובכללה מערכת המשפט הצבאית, ממלאות את תפקידן באופן עצמאי, ללא מורא וללא משוא פנים, ומתוך שיקולים משפטיים ענייניים ומקצועיים בלבד. כיבוד שלטון החוק המדינה וההכרעות השיפוטיות הוא אבן יסוד בדמוקרטיה הישראלית. טענות לפיהן גורמי אכיפת החוק פועלים כביכול מתוך שיקולים זרים, הן טענות חסרות יסוד, חסרות אחריות ויש להוקיען בכל תוקף".
אלאור אזריה השופטת הלר הסתה בפייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד