ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

צפו • אייכלר דרש מכץ: "אוטובוסים לפי הממתינים בתחנה"

חבר הכנסת ישראל אייכלר החליט לקחת על עצמו את הטיפול במחדלי התחבורה הציבורית במגזר, פנה בחריפות לשר התחבורה - ואף זכה ממנו למחמאות. וידאו

צפו  • אייכלר דרש מכץ: "אוטובוסים לפי הממתינים בתחנה"
הדס פרוש, פלאש 90

הציבור החרדי הוא המשתמש הגדול ביותר בתחבורה הציבורית בישראל, ולמרות זאת הוא לא זוכה ליחס מתחשב, בעיקר סביב תדירות הקווים ליעדים המבוקשים. מי שנטל על עצמו את הטיפול היסודי בנושא הוא ח"כ ישראל אייכלר, שהציג אתמול דרישות בלתי מתפשרות לשר התחבורה ישראל כץ.

"אדוני השר, אנו מייצגים את האנשים הממתינים בתחנות ופונים לוועדה לפניות הציבור. הזעקה שלהם עולה לשמיים. קשישים וצעירים, נשים וילדים ממתינים בתחנות האוטובוס. המצב החמור והמקומם ביותר קורה בתחנה בכותל המערבי. שעות רבות כבר השקענו בזה ואין שיפור. גם בימי עומס של חגים ומועדים וימי תפילה וגם בשעות עמוסות בכבישים אבל גם בימים רגילים ובלילות רגילים, יש התעללות תחבורתית של ממש באנשים הבאים לכותל המערבי", הקשה אייכלר.



הוא התייחס לשביתה בירושלים ואמר כי "בשעה זאת מושבתת התחבורה הציבורית בכל רחבי ירושלים. אנשים לא מגיעים למקומות העבודה, לישיבות ולבתי ספר. אלה שאין להם רכב סובלים מזה סבל נורא! באופן קבוע יש מחסור חמור של נהגים בירושלים בפרט ובארץ כולה. זה גורם לדילוגים בתחנות והשמטת נסיעות. האם אתה יודע שיש דילוגים, שאתה לא מדווח עליהם? השאלה היא מה אתה מתכוון לעשות כדי לשנות את הדבר הזה?".

אייכלר לא הרפה: "אני מציע לחייב את חברות התחבורה לתגבר את הקווים לפי מספר הנוסעים בתחנות ולא לפי איזה לוח זמנים שנקבע בתחילת השנה. יש לתת גמישות הפעלה לפיה כשעומדים אנשים בתחנות, צריך לספק אוטובוסים לפי מספר האנשים ולא אוטובוס אחד לנסיעה. אתה יודע כמה זה קשה וצריך להיערך לזה".

כץ השיב מעל הדוכן כי "מאחר שאתה, חבר הכנסת אייכלר, באמת פועל ומשקיע המון בתחום של התחבורה הציבורית, אתה שותף מצוין להגברת השימוש בתחבורה הציבורית. הלוואי וכל הציבור היה משתמש בתחבורה הציבורית כמו הציבור החרדי, אז היינו המדינה הכי מודרנית בעולם. אז גם היו משקיעים כבר מזמן בשיפור התחבורה. מה שנאלצתי לעשות הוא לצמצם פיגורים של הרבה מאוד שנים".

"הדאגה שלך היא דאגה נכונה, אבל צריך להבין, מאחר שהציבור החרדי הוא צרכן תחבורה ציבורית משובח, ברמה גבוהה, יש באופן טבעי עומס, אם זה בימי שישי או במוצאי שבתות, או באירועים. אז יש פעילות מיוחדת, שהיא מעבר לגרף הממוצע" הסביר כץ.

לדבריו, "בדרך כלל מכינים תחבורה ציבורית בהתאם לשימוש ממוצע. הוא די זהה ושווה בימי השבוע. עושים את כל המאמצים לתגבר שירות אוטובוסים מאוד רחב לבני ברק או לירושלים. אגב, לפעמים גם יש משחק כדורגל ורכבת ישראל נרתמת על מנת לנסות לתגבר, להביא צופים לחיפה או לבאר-שבע או לכל מקום אחר, מאחר שהדברים האלה קיימים, אז נוצר כאן קושי".

"התחבורה הציבורית היא ממלכתית, וחשוב שהיא תישאר ממלכתית. קל מאוד אגב לפורר את זה כמו בתחומים אחרים. לפעמים מציעים: בוא נקים רשות מטרופולינית. זה נשמע יפה. מה הכוונה? שיתחילו לגבות מיסים מהאזרחים וכל אחד יפעיל מתי שהוא רוצה. כבר ראינו שזה קרה בתחומים אחרים – בחינוך, ברווחה – בדברים אחרים. ככל שנרחיב את השירות יהיה קל יותר".


ישראל כץ ישראל אייכלר תחבורה ציבורית חרדים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד