כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מנדלבליט לאדלשטיין: אגיש כתב אישום נגד גטאס

כשבועיים לאחר מעצרו הודיע היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום כנגד חבר הכנסת מבל"ד, החשוד כי הבריח טלפונים סלולריים לאסירים בכלא

באסל גטאס, פלאש90
באסל גטאס, פלאש90

היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט הודיע הבוקר (חמישי) על הגשת כתב אישום נגד חבר הכנסת באסל גטאס, שנעצר לפני כשבועיים.

במכתב ששלח היועמ"ש ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ליו"ר ועדת הכנסת יואב קיש ולבאסל גטאס, הודיע מנדלבליט כי בהתאם לחוק החסינות, הגיש כתב אישום נגד גטאס בעבירות של הכנסת ציוד קצה רט"ן, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, מרמרה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

על פי החשד, קשר ח"כ גטאס קשר עם האסיר הביטחוני ואליד דקה, הכלוא בכלא קציעות בגין רצח חייל צה"ל, שביצע במסגרת חברותו בארגון החזית העממית הדמוקרטית, להבריח טלפונים ניידים לכלא. לצורך מימוש הקשר, בתאריך 18.12.16 פגש הנאשם את אחיו של האסיר, אסעד דקה, בתחנת דלק "דור אלון" בכביש 6 לכיוון צפון, שם העביר לו אסעד 4 חבילות המכילות 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים וציוד תקשורת נוסף, על מנת שח"כ גטאס יכניסם לכלא.

במסגרת הקשר האמור, הגיע ח"כ גאטס באותו היום, בשעה 11:55, לכלא. ח"כ גאטס נכנס לכלא כשהוא נושא עליו את החבילות מוסתרות בתוך חולצתו וכן מסמכים נוספים. בעת כניסתו של ח"כ גאטס לכלא, עת עבר הנאשם במכשיר המגנומטר, התריע המכשיר. או אז טען חבר הכנסת בפני הסוהר כי ההתרעה נובעת מחגורתו. כאשר ביקש הסוהר מהנאשם לעבור בשנית ללא החגורה סרב הנאשם לעשות כן ואמר לסוהר כי בשל היותו חבר כנסת יש לו חסינות מבדיקה. בשל חסינותו של חבר הכנסת, נמנע הסוהר מעריכת בדיקה על גופו.

בהמשך אותו יום, נכנס ח"כ גטאס לכלא עם הציוד, שם פגש את האסיר והעביר לו מסמכים. בהמשך, נפגש ח"כ גטאס עם אסיר אחר, באסל ביזרה, לו העביר את ציוד התקשורת. הנאשם היה מודע לכך כי ציוד התקשורת יועבר לאסירים ביטחוניים וכי קרוב לוודאי שיעשה בו שימוש שיפגע בביטחון המדינה.

‏כעת יש לח"כ גטאס 30 יום על מנת לבקש חסינות מוועדת הכנסת, או שהיא תוסר אוטומטית. היום בשעה 14:00 צפוי להתקיים דיון בבית משפט השלום בראשון לציון, ש ם המשטרה תבקש להאריך את מעצר הבית לחבר הכנסת באסל גטאס, ששהה במעצר חמישה ימים ומאז שוחרר לביתו.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, הגיבה להחלטה - "באסל רטאס הוא האויב של כולנו. טוב עשה היועץ המשפטי לממשלה שאישר הגשת כתב אישום נגד זה שמשתף פעולה עם טרוריסטים ומחבלים שדם יהודים על ידיהם.

"כפי שאמרתי בעבר: לסוסים טרויאנים אין מקום בכנסת ישראל. ישנם עוד חברי כנסת ערבים נוספים שאסור להם לכהן בכנסת בגלל התנהגותם החותרת תחת מדינת ישראל ופוגעת בביטחון ובשלום אזרחיה - גם זמנם יגיע. עכשיו לאדון רטאס יהיה בוודאי יותר זמן איכות עם חבריו המחבלים - מאחורי סורג ובריח".
באסל גטאס כתב אישום מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד