י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ניצחון זמני לגור: בג"צ הורה לעירייה לעצור

בית משפט העליון נעתר לבקשת חסידי גור והורה על עיכוב בהסרת שלטים בעל האופי הדתי בערד אותם ביקשה העירייה להוריד

חסידי גור בעת המחאה נגד עיריית ערד, צילום: פלאש90
חסידי גור בעת המחאה נגד עיריית ערד, צילום: פלאש90

מאבק גור בערד - שבועיים לאחר החלטת השופטת רות אבידע מבית משפט המחוזי בבאר שבע כי על חסידי גור בערד להסיר שלטים בעלי תוכן דתי שנתלו על בניינים בעיר, ובהם גם שלטים 'למכירה', הגישו החסידים בקשה לבית משפט העליון לעכב את ביצוע הסרת השלטים והשופט מני מזוז הורה על עיכוב ביצוע.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', על רקע המאבקים של חסידי גור בערד לבין ראש העיר, העירייה הורתה להסיר שלטים בעלי אופי דתי כדוגמת "בערד אוכלים כשר" ו"ילדי ערד חובשים כיפה". בעקבות כך, פנו תושבים והתנועה למלחמה באנטישמיות לבית המשפט על מנת שזו תתיר את תליית השלטים.

בדיון שנערך לפני שבועיים בבית המשפט, טענו כי מדובר בשלטים בעלי אופי פולטי וכי בהיעדר רשתות חברתיות - השיח מתנהל על גבי שלטים. השופטת רות אבידע אמרה כי מדובר בטענה "השובה את הלב, ואודה כי ההתלבטות אם ניתן לאמצה לא הייתה קלה", אך הורתה על הסרת השלטים.

עו"ד צבי רוזנטל, המייצג את קהילת גור בערד, הגיש לבית משפט העליון ערעור על החלטת השופטת וביקש לבטל את החלטתה. השופט מני מזוז קיבל הורה על עיכוב ביצוע הסרת השלטים והורה כי על עיריית ערד להגיש תשובה לטענות עד ליום רביעי הבא.

גורם בכיר בקהילת גור המעורה בפרטי התיק אומר היום ל'בחדרי חרדים' כי בית משפט העליון קיבל את עמדת חסידי גור כי במאזן הנוחות הזכות לחופש הביטוי גוברת על דרישת העירייה לסתום פיות ולהשתיק את המחאה של הציבור החרדי בערד.

"חסידי גור בעבר, הודיעו לבית המשפט המחוזי כי אין להם כל בעיה להחריף את המחאה באמצעות שלטים עויינים נגד ראש העיר, אלא שבשלב זה, אין בכוונת המוחים להחריף את הצעדים אלא אם כן בית משפט העליון יוביל את חסידי גור למצב בו יקבע כי רק שלטים עויינים יותר, הם אלו המותרים במסגרת חופש הביטוי ויתיר להם לתלות אך ורק שלטים עויינים נגד ראש העיר וחברי המועצה" הוסיף הגורם ל'בחדרי', ואמר כי "תושבי ערד החרדים קיבלו בסיפוק ובשמחה את ההחלטה, שכן, מתברר שהשלטים הנוכחיים כואבים מאוד לראש העיר וליועצים המשפטיים של עיריית ערד המנסים לחבל בכל דרך אפשרית בשלטים אלו".

כזכור, בעקבות המאבקים של עיריית ערד בקהילות גור לכניסתן של נשים עם פלאפונים בשבת לבית הכנסת במהלך התפילה, נערכו עצרות תפילה ומחאה במספר מוקדים ברחבי הארץ.

סייע בהכנת הכתבה: איציק מן
ערד גור מני מזוז בית משפט ערעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד