י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מידע חשוב על קורס מטפלות

לשם מה נדרש קורס הכשרת מטפלות? מי יכולים להתקבל אליו? מהו קורס מטפלות מתקדם? • כל המידע הרלוונטי והחשוב ביותר על קורס מטפלות

מידע חשוב על קורס מטפלות
לא לגעת

לכל אורך השנים קיים ביקוש גבוה עבור קורסי מטפלות, בעיקר מטעמן של נשים המעוניינות להתקבל לעבודה קבועה במסגרות פרטיות וציבוריות. הקורסים השונים מעניקים למשתתפות את הידע והכלים הדרושים לעבודת המטפלת והמנהלות במעונות, וכן תעודה הכרחית מטעם משרד הכלכלה אשר מאפשרת עבודה מוסדרת וחוקית. אם גם את מתעניינת בקורס זה כדאי שתכירי תחילה את מהותו ואת תכניו המרכזיים.

מהו בעצם קורס מטפלות?
קורס מטפלות הנערך במכללות ברחבי הארץ, כשמו כן הוא – נועד להכשיר את המשתתפות כמחנכות לגילאים הרכים ( 0 עד 3 שנים) ולהקנות להן את המיומנויות והכלים הדרושים לצורך עבודתן. מדובר בתוכנית הנפרשת על פני 800 שעות אקדמיות, כאשר ההיקף הגדול מעיד על רצינותו ועומקו של הקורס. במהלכו נרכשים מגוון כלים תיאורטיים ומעשיים, החל בהכרת תיאוריות התפתחות פסיכולוגיות של הגיל הרך, דרך התמודדות עם מגוון מצבים מול ילדים והורים, ועד לעבודה משותפת עם צוות המעון. כמו כן, נלמדים כל התכנים הדרושים לצורך מעבר מבחן ההסמכה של משרד הכלכלה, והמשתתפות מבצעות התמחות מעשית במעון מפוקח שמאפשרת להן להתנסות מקרוב בעבודה, ולבחון את הכלים שנלמדו ונרכשו מול הילדים עצמם.

מי יכולה להתקבל לקורס?
למרות שמדובר בקורס מעמיק המכשיר מטפלות לתפקיד אחראי ביותר, תנאי הקבלה אינם נוקשים שכן ההיבטים החשובים ביותר בעבודתה של המטפלת הם אורך רוח, אמפטיה ויחסי אנוש טובים. על כן, כל גבר או אישה המעוניינים להתחיל לעבוד במעונות יום לגיל הרך כאנשי חינוך יכולים להתקבל לקורס. יחד עם זאת, על מנת לגשת אל בחינת ההסמכה מטעם משרד הכלכלה יש להיות בעלי תעודת 12 שנות לימוד, וראוי לקחת את הנושא בחשבון.

קורס מטפלות מתקדם
מי שביצעה זה מכבר את קורס המטפלות הראשון, קיבלה תעודה, ומעוניינת להתקדם למשרות ניהול ולהובלה של כיתות במעונות מפוקחים, יכולה להצטרף לקורס מתקדם יותר למטפלות, המכונה סוג 2. כאן נלמדים ביתר הרחבה הנושאים מהקורס הראשון (סוג 1), וזאת לצד היבטים ניהולים והקניית כלים להקמה של מעון פרטי הפועל לפי תקנות משרדי הכלכלה, החינוך והרשויות המקומיות. קורס זה נפרש על פני 160 שעות ומי שעומדת בדרישותיו ובמבחן ההסמכה מקבלת לידיה תעודת מטפלת מחנכת סוג 2. חשוב לציין כי שני הקורסים הללו מועברים במכללת אינטלקט אקדמון, אשר הכשירה זה מכבר אלפי מטפלות שהשתלבו בהצלחה במעונות באזור הצפון. לקורס מטפלות לגיל הרך לחצו כאן

לפרטים נוספים, ניתן לפנות אל מכללת אינטלקט אקדמון ב- *9233 - מכללה בצפון

מכללת אקדמון אקדמון קורס מטפלות מכללה קורס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד