כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מפעים: הרבנית חלמה בשבת לפני הפטירה "בעולם העליון מסרו שבעלי יסתלק"

חלומות - לא שווא ידברון: הסיפור המפעים ששומעים המגיעים לניחום אבלים בבית דיין הביד"צ הגאון רבי נפתלי פרנקל זצ"ל

הגאון רבי נפתלי פרנקל זצ"ל
הגאון רבי נפתלי פרנקל זצ"ל

סיפורי חלומות: יש המתייחסים אליהם ולמספרים אודותם כחולמים, אולם כידוע בהלכה ובמסורת היהודית לחלומות יש ערך רב ולעיתים יש אף לערוך תיקון לחלומות. ידוע אף הסידור 'בית יעקב' של הרב יעקב מעמדין בו יש אף פתרונות לחלומות נפוצים.

במקרים רבים של פטירת אדם, מישהו מקרוביו חולם על כך עוד קודם לכן. כך גם אירע, במשפחתו של חבר ביד"צ העדה החרדית - הגאון רבי נפתלי פרנקל זצ"ל שהלך לעולמו השבוע.

המנחמים הרבים הזורמים אל ביתו ברחוב עלי הכהן בירושלים, שומעים מבני המשפחה היושבים 'שבעה' את העדות מכלי ראשון על מה שחלמה האמא, הרבנית האלמנה, בתו של הגאון החסיד רבי יששכר דב גולדשטין זצ"ל שכיהן כגאב"ד חוג חתם סופר בירושלים, וראש כולל 'שומרי החומות', אשת חבר לדיין, תיבדל לחיים טובים - בשבת קודם ההסתלקות, חלום עליו סיפרה מיידית לבנה.

"בשבת בבוקר התעוררה בשעה מוקדמת, והעירה את בנה הגדול הרה"צ רבי אהרן שמואל פרנקל", מי שמונה בלוויה לממלא מקום אביו כרב חוג חתם סופר בירושלים ומי שמשמש מרבני קהילת דושינסקיא בבני ברק, "הבן שהה בשבת חנוכה בבית אמו בירושלים", מספר בן משפחה ל'בחדרי'.

"האמא סיפרה בבהלה, כי התעוררה מבועתת מחלום ובו מספרים לה מהעולם העליון כי בעלה, הרב עומד לעלות לגנזי מרומים". הרבנית שנחרדה מהחלום שאלה את בנה מה משמעות החלום ומה עליה לעשות. האם לספר לשאר בני המשפחה, או אולי ללכת לבקש לבטל ולהיטיב את החלום, כפי שנהוג לגבי חלומות רעים.

הבן, שכפי הנראה היה מודע למצב הקשה של אביו, שבתקופה האחרונה אחר ששכב תקופה ארוכה במצב קשה וללא הכרה, הועבר לבית החולים לניאדו, הכריע - "לא לספר בשום אופן לאף אחד על החלום, ואף לא להרחיב את הדיבור בעניין".

יומיים לאחר מכן, בלילה שבין שני לשלישי השבוע - הסתלקה נשמתו של הגר"נ פרנקל זצ"ל. ודבר החלום הפך לגלוי לכל.

בן המשפחה מוסיף ואומר ל'בחדרי' את הזווית האישית שלו לסיפור, "מן השמים גילו והכינו את הרבנית הצדקנית, שעמדה במסירות נפש למען בעלה כל החיים".
הרב נפתלי פרנקל חלום הרבנית העדה החרדית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד