כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

האיש החזק בבית הלבן החליט: זה הרב

קושנר החליט: הרב מרווין הייר - מייסד מרכז שמעון ויזנטל בלוס אנג'לס, יהיה הרב שישא תפילה בטקס השבעתו של טראמפ

הרב מרווין הייר
הרב מרווין הייר

ליהוק חדש בבית הלבן מעורר עניין. ג'רארד קושנר האיש החזק בבית הלבן: כלי התקשורת האמריקנים הכתירו לא מכבר את איוונקה טראמפ בתו של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ל"אישה החזקה ביותר בבית הלבן" מסתבר שבעלה - ג'רארד קושנר, עבר אותה והפך הוא לאיש מספר 2 בבית הלבן.

ג'רארד הוא ה"לוחש לאוזנו" של הנשיא טראמפ, והוא הפך לאיש מספר 2 בפועל, על אף שעורכי הדין עדיין לא מצאו פתרון לחוקה האמריקנית, האוסרת על הנשיא למנות קרובי משפחה. קושנר עוסק בינתיים בליהוק ידידיו לתפקידי מפתח בבית הלבן.

השבוע מינה הנשיא את ריד קורדיש - ידידו הקרוב, יהודי גם הוא כמובן - של ג'רארד קושנר, לתפקיד יועץ לנשיא. קורדיש נשוי לידידתה הטובה של איוונקה, ושני הגברים הפכו לידידים.

אך ליהוק אחר של קושנר, מעורר ביקורת אצל הדמוקרטים. לפני שבוע הודיע צוות המעבר של הנשיא טראמפ, על בחירת הרב מרווין הייר - מקים מרכז שמעון ויזנטל בלוס אנג'לס, לרב שישא תפילה בטקס השבעתו של הנשיא שיתקיים ביום שישי ה-20 לינואר על מדרגות הקפיטול. לטקס הוזמנו נציגי כל הדתות, כולם ישאו תפילה מיוחדת לנשיא.

הרב מרווין הייר, מהמנהיגים האורתדוכסים המוכרים של יהדות ארה"ב, הוא ידיד הוריו של קושנר שתורמים למכון ויזנטל כספים רבים.

הרב הייר, חניך ישיבה יוניברסיטי, הוכתר לא מכבר לאחד הרבנים המשפיעים ביותר בארה"ב. הוא ידוע כמי שנמצא במרחק שיחת טלפון משועי עולם, פוליטיקאים בכירים ועיתונאי צמרת, ידוע גם כחביב על שחקנים מובילים בהוליווד.

אך ההזמנה שלו לשאת את התפילה לא מתקבלת יפה אצל הדמוקרטים. לפני יומיים פרסמה המפיקה מהוליווד מאיה סטארק ברשת החברתית עצומה בה היא קוראת לרב הייר לסגת מהענין. היא גם קוראת למרכז שמעון ויזנטל לנקוט בצעדים משמעתיים נגד הרב הייר באם לא ירצה לסגת מהעניין.

היא מציינת כי חברי ה'קו קלוקס קלאן' ארגון אנטישמי נודע לשמצה עורכים מצעדים חגיגיים בשל בחירתו של טראמפ, "זה יהיה חילול הקודש, אם אתה כראש מכון ויזנטל, תזדהה עם האיש ותשא תפילה בטקס השבעתו", נאמר בעצומה.
הרב מרווין הייר דונלד טראמפ הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד