כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"דאג לפרנסת חרדים"; הרב הרשל קליין ז"ל הלך לעולמו

אחרי שישים ושמונה שנים של תורה, יראת שמים וגמילות חסדים הלך לעולמו הלילה הקבלן והיזם הבעלזאי, מבוני ירושלים ומנקיי הדעת שבה - שכל ימיו טרח בעסקי ציבור

ר' הרשל קליין ז"ל
ר' הרשל קליין ז"ל

ברוך דיין האמת: בצער רב וביגון קודר מגיעה הידיעה המרה על פטירתו של איש החסד היקר הרב ישראל צבי (הרשל) קליין ז"ל, לאחר המחלה הקשה שקוננה בגופו בשנים האחרונות והוא בגיל 68 בפטירתו.

בשבת האחרונה למרות ייסוריו ומכאוביו הרבים זכה לעלות לתורה בהיכל ביהמ"ד הגדול אצל האדמו"ר מבעלזא לרגל היארצייט של אביו, לפני שבועיים ביקרו האדמו"ר בבית החולים 'שערי צדק'. ביום ראשון מצבו הדרדר ואושפז בבית החולים שוב ביום שלישי נערכה שמחת נישואי נכדו בה לא זכה להשתתף והלילה השיב את נשמתו ליוצרה.

המנוח ז"ל בגרמניה בג' אלול תש"ח לאביו הרה"ח המפורסם רבי יוסף יונה קליין ז"ל, שהשבוע חל היארצייט שלו, בבחרותו למד בשיעור ביחד עם יבלחט"א האדמו"ר מבעלזא. ר' הרשל היה הראשון שצילם תמונות בחצרות החסידים בימים ההם ובידיו היה תיעוד של עשרות ומאות אירועים בחצר הקודש בעלזא.

כל ימיו היו קודש בעסקנות למען הכלל והפרט במסירות אין קץ. סייע לאלפים בהשגת פרנסה על טהרת הקודש, מבוני ירושלים, חביבם של גדולי ישראל, חיבר את הספרים 'לחם מן השמים' וספר 'זכות העקידה'. כמו כן היה מקושר ומקורב להרבה פוליטיקאים ואישי ציבור.

לצד היותו איש חסד וקובע עיתים לתורה, היה קבלן ויזם בנייה גדול בירושלים, בפרט באזור מטרסדורף ואונסדורף. הוא היה הקבלן שבנה את שכונת הוילות במטרסדורף, מה שנקרא היום רחוב יוסף גבאי - סמטה קטנה וחבויה בתוך השכונה הנחשבת ל"שכונת ראשי הישיבות" בירושלים. בשכונה זו התגורר מאז הקמתה לפני 25 שנה.

הניח אחריו משפחה מפוארת בניו: הסופר הרב שלום, הרב יואל ממונטריאל, הרב אביגדור שימש בעבר כמנכ"ל קהל מחזיקי הדת בניו יורק וממייסדי קרית בעלזא בלייקווד, ואהרן מנכ"ל גרפצ'יק. חתניו הרב אברהם גרנדש, הרב אברהם משה שפירא המכונה 'אמ"ש' בחצר הקודש בעלזא.

מסע הלוויתו יצא הבוקר (שישי) בשעה 10:30 מבית הלוויות סנהדריה בירושלים דרך בית המדרש הגדול בקרית בעלזא להר המנוחות, שם ייטמן בחלקת מחזיקי הדת.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב הרשל קליין בעלזא קבלן ויזם הלוויה פרנסה לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד