י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הלם ברמת שלמה: רב קרית שומרי החומות נפטר באופן פתאומי

מירושלים מגיעה הבשורה המרה והפתאומית על פטירת הגאון הרב מרדכי פרידלנדר, רב שכונת 'שומרי החומות' ברמת שלמה בירושלים • פטירתו של הרב פרידלנדר, והוא בן 65 בלבד, הכתה בהלם את בני הקהילה • 'בחדרי חרדים' עם קווים לדמותו

הגאון רבי מרדכי פרידלנדר זצ"ל. צילום: קובי הר צבי
הגאון רבי מרדכי פרידלנדר זצ"ל. צילום: קובי הר צבי

אבדה קברניטה של שכונת 'שומרי החומות' ברמת שלמה בירושלים - הבוקר (שישי) נפטר באופן פתאומי הגאון הנודע רבי מרדכי פרידלנדר זצ"ל, רב קרית שומרי החומות בשכונה, והוא בגיל 65.

היום בבוקר עוד הגיע כהרגלו לתפילת שחרית בבית כנסת. לאחר התפילה חזר הביתה ולא חש בטוב, וכעבור מספר דקות השיב את נשמתו ליוצרה.

הרב פרידלנדר מונה לפני למעלה מעשר שנים לשמש כרב בית הכנסת 'שומרי החומות' בשכונה, והוא החליף הרב הקודם של בית הכנסת הגאון רבי אלתר אליהו רובינשטיין זצ"ל, שמונה לשמש כגאב"ד אנטוורפן.

הרב שימש כמו"ץ העדה החרדית והיה מומחה בענייני סת"ם מטעם 'העדה החרדית' תפקיד אותו נשא יחד עם הגאון רבי נפתלי פרנקל זצ"ל חבר הבד"ץ שנפטר השבוע. נודע כבעל חסד עצום, ואף שימש כנשיא ארגון החסד 'בלב אחד' אותו ליווה מראשית הקמתו.

פטירתו הפתאומית גרמה להלם בשכונה ובקרב מתפללי בית המדרש ושומעי לקחו. מתפללי בית הכנסת סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי לא ראו על הרב כלום, לא הרגשנו שום דבר "הכל היה כרגיל".

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בהם חתנו הגאון רבי אברהם דוד ליווי, הדיין ומורה הצדק של חסידות באיאן.

מסע הלוויה יצא בשעה 12:30 בצהריים מבית מדרשו 'שומרי החומות' ברחוב אגרות משה בשכונת רמת שלמה בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

על פי הוראת רב השכונה הגאון רבי מתתיהו דייטש ובעל הפסקי תשובות הגאון רבי שמחה רבינוביץ כל ילדי התתי"ם ובחורי הישיבות ייצאו להשתתף בהלוויה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בזאת חנוכה באתרא קדישא מירון. צילום: דובי קורן


הרב מרדכי פרידלנדר הלוויה רמת שלמה הלם העדה החרדיצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד