כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

משבר פתיחת המרכולים בשבת: החרדים ייפגשו עם נתניהו

עוד לפני ישיבת הממשלה מחר בה צפויים להעלות לדיון את הנושא הנפיץ ביותר - פתיחת מרכולים בתל אביב, בשבת - הנציגים החרדים צפויים להיפגש עם רוה"מ • בחדרי חרדים אשר הניף את דגל המאבק בעניין, קורא להמשיך ולהילחם למען כבוד השבת

משבר פתיחת המרכולים בשבת: החרדים ייפגשו עם נתניהו
נתניהו חולף על פני ח"כים חרדים במליאה צילום: פלאש 90

מחר, יום ראשון, צפוי לעלות לישיבת הממשלה נושא חוק העזר העירוני בתל אביב המתיר פתיחת מרכולים בשבת - הנושא גורם למתח רב וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" לאורך התקופה האחרונה.

מול הליכוד עומדים מפלגות הקואליציה, יהדות התורה, ש"ס והבית היהודי, שלא מסכימים לכל שינוי בסטטוס קוו. מנגד, הליכוד מאמץ את דו"ח המנכ"לים המציע לפתוח כ-140 מרכולים ובתי עסק בשבת בת"א.

הנציגים החרדים הודיעו הערב, "לא נסכים בשום אופן שהממשלה תאשר את חוק העזר לפתיחת מרכולים בשבת. אישור כזה משמעותו הפרה חמורה של הסטטוס קוו".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי לפני ישיבת הממשלה צפויה להתקיים פגישה של הנציגים החרדיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לליבון הנושא.

כזכור, ביום שישי הודיעה מפלגת הבית היהודי כי היא תתנגד לכל שינוי בסטטוס קוו בישראל - ובהודעה רשמית של המפלגה נמסר כי "מעמדה של השבת בישראל בלתי ניתן לערעור, היא נכס לאומי שיש לשמרו כפי שהוא. כל שיח, עיסוק ועניין בדבר שינוי הסטטוס קוו הקיים חייב להיעשות בהידברות ובהסכמה. אי לכך, שרי המפלגה יתנגדו לשינוי חוקתי כלשהו בצביונה ובסטטוס - קוו הקיים במדינה עוד מהקמתה".

הצטרפותה של הבית היהודי מגיעה לאחר שיום קודם לכן שיגר ח"כ בצלאל סמוטריץ מכתב לנתניהו בו הוא מבקש להצטרף למכתב ששיגרו השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי וח"כ משה גפני לראש הממשלה, בו דרשו שלא לשנות את הסטטוס קוו ולהעביר את הסמכויות בנושא למשרד הפנים.

סמוטריץ כתב כי "אבקש להצטרף לדרישתם של כותבי המכתב הנ"ל ולבקש מכב', בכדי לשמור על
שלמותה של הקואליציה, כי הממשלה תקבל בישיבתה הקרובה החלטה לפיה אין היא מאשרת את חוק העזר וכי בכוונתה לפעול לאכיפת החוק בתל אביב ובכל מקום אחר במדינת ישראל, כמתחייב מההסכמים הקואליציוניים".

כאן ב"בחדרי חרדים" הרמנו את דגל המאבק בעניין לכל אורך התקופה האחרונה. בעוד רבים חשבו כי אין מה לזעוק בעניין, לא ויתרנו ולא הנחנו לנושא והמשכנו לסקר ולחשוף כל פרט בעניין - נוכח חשיבות שמירת השבת בפרהסיה בארץ ישראל. אנו מחזקים את ידי נציגי הציבור במאבק וקוראים להם, ערב לפני שהנושא צפוי לעלות לדיון להישאר חזקים ולהילחם על השבת.
בנימין נתניהו שבת תל אביב מרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד