י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גדעון סער חושף: החברותא עם ר' מוישה שפירא זצ"ל

בין ההצבעות השונות בכנסת, השר הפופולרי היה 'בורח' לחברותא סודית עם אחד מגדולי הדור - גדעון סער חושף את הקשר לגאון רבי משה שפירא זצ"ל

סער עם הרב זצ"ל
סער עם הרב זצ"ל

הערב עלה בסערה השמימה גדול בעלי המחשבה בדורינו ואחד מגדולי ישראל בדור האחרון - הגאון רבי משה שפירא.

השר לשעבר גדעון סער ספד לו בטוויטר וכתב: "אנשי אמונה אבדו". ענק המחשבה וענק המוסר הרב משה שפירא הלך לעולמו והותיר חלל עצום. זכיתי ללמוד במחיצתו וללמוד ממנו. יהי זיכרו ברוך.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" מספר סער על הרגעים שזכה לשהות במחיצתו של ענק המחשבה - ועל "בריחתו" אליו בעת הצעות אי האמון במליאת הכנסת.

"מדי יום שני, בזמן הדיון הממושך במליאת הכנסת בהצעות אי האמון, בשעה 16:30 הייתי מגיע לישיבת "פתחי עולם" בירושלים. המפגש השבועי עם הרב משה שפירא היה חוויה אינטלקטואלית ויהודית עמוקה מאין כמוה", מספר סער.

לדבריו, "בחוכמתו הוא הוביל אותי במסע לאוצרות העומק של עמנו: "פרקי אבות" וגמרא ויותר מכל דבר אחר: הרבה-הרבה רמב״ם".

"בשעות החסד האלה הפלגנו למרחבים כשנקודת המוצא היתה תמיד המקורות היהודים: מרחבים פילוסופיים ומרחבים היסטוריים", מוסיף סער ל"בחדרי חרדים".

סער מוסיף בשיחה עם "בחדרי חרדים": "פגשתי במהלך חיי אנשים רבים שכבשו פסגות נישאות בתחומם, אני מתקשה לחשוב על אנשים בדרגת חוכמתו. התרשמתי עמוקות מרוחב השכלתו וידיעותיו: הן הכללית והן היהודית. הרב שפירא היה ענק המחשבה, וענק המוסר. המחשבות והשאלות שעלו בחברותא ליוו אותי תמיד בשעות ובימים הבאים".

"זאת היתה גם הפוגה מרעננת מהשיגרה העמוסה והלחוצה של שר בממשלה. השיעורים נמשכו עד הרגע האחרון האפשרי, כדי שאספיק להגיע להצבעות בכנסת. לעתים הספקתי גם להתייעץ עם הרב בנושאים שהטרידו אותי באותה עת ולשמוע את עצתו המחכימה. זכיתי ללמוד במחיצתו וזכיתי ללמוד ממנו".

לסיום אומר סער ל"בחדרי חרדים" כי "הלך מאיתנו ענק שהותיר חלל גדול אחריו. הוא יחסר לתלמידיו ומוקיריו הרבים. הוא יחסר לעמנו. יהי זכרו ברוך".
החברותא עם ר מוישה סער ור משה שפירא גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד