כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נעצר חשוד בהסתה נגד הרמטכ"ל

נעצר צעיר נכה שהשמע דברי הסתה נגד הרמטכ"ל. פרקליטו: "כאשר ערבים ישראלים איחלו לחיילי צה"ל למות, איש לא עצר אותם"

הרמטכ"ל גדי אייזנקוט. צילום: פלש90
הרמטכ"ל גדי אייזנקוט. צילום: פלש90

המשטרה עצרה הערב (מוצ"ש), חשוד בן 33 בקריאות הסתה נגד הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, במהלך ההפגנה ביום חמישי בתא אביב.

ביום חמישי התקיימה מחאה ברחוב קפלן בתל אביב, בעקבות הרשעתו של החייל אלאור עזריה.

במהלך המחאה נשמעו קריאות הסתה נגד הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט. בעקבות קריאות ההסתה נפתחה חקירה ומשטרת ישראל החלה בפעולות זיהוי ואיתור של החשוד. הערב (מוצ"ש), נעצר חשוד בן 33 תושב ירושלים והוא הובא לחקירה בתחנת המשטרה.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את החשוד תוקף הערב את המשטרה. לדבריו "החשוד זומן ביום ראשון לחקירה והתכוון להגיע אליה, אולם בעקבות העצרת והעליהום התקשורתי נעצר הצעיר בפעולת ראווה של המשטרה", לדברי בן גביר, אין שום סיבה למעצר הצעיר.

העורך דין הוסיף ואמר כי "מדובר בבחור נכה, מצבו אינו טוב, הוא הגיע לעצרת למען החייל אלאור אזריה ומחה על כך שהפקירו את אלאור הילד של כולנו. הדברים שנאמרו נאמרו בסערת רגשות והחשוד מצר עליהם והביע חרטה בחקירתו.

"יחד עם זאת" הוסיף בן גביר, "כאשר ערבים ישראלים איחלו לחיילי צה"ל למות, או הביעו שמחה על מות חיילים איש לא עצר אותם. הצעיר הגיע לעצרת, למען הצבא, למען העם, למען חייל קרבי שהפקירו בשדה הקרב. אין שום עילה למעצרו בפרט שהוא כאמור התנצל על הדברים. עצוב כי המשטרה פועלת ממניעים פוליטיים", הוסיף עורך הדין בן גביר.

ביום חמישי לאחר ההפגנה, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, אישר לפתוח בחקירה בחשד לעבירות הסתה לאלימות בעקבות הפגנה שהתקיימה אמש ובה נשמעו הקריאות "גדי תיזהר, רבין מחפש חבר".

היועץ המשפטי לממשלה הדגיש, כי "אין מקום להשלים עם התבטאויות מסיתות, לא כלפי שופטים, לא כלפי קצינים בצה"ל, ולא כלפי כל גורם אחר במערכת אכיפת החוק ובכלל. מערכת אכיפת החוק תפעל בצורה נחושה ובלתי מתפשרת ביחס לקריאות של הסתה לאלימות".
אלאור אזריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד