כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בשבת: בני ישיבה התיזו מים על מפגיני ה'פלג'

אנשי ה'פלג' ערכו הפגנה ותפילת שבת, מול ביתו של העצור בפרשת ה'חרדקים', ובני ישיבה סמוכה שפכו עליהם מים ויידו בהם חפצים

הפגנת הפלג הירושלמי. צילום: ארכיון
הפגנת הפלג הירושלמי. צילום: ארכיון

הפגנה בליל שבת ומהומות: מפגן מחאה ומעמד קבלת שבת בבני ברק בעקבות מעצרו של האברך יהודה קמניץ, מפעילי הפלג הירושלמי שנעצר בליל שישי האחרון, בחשד למעורבות בקמפיין נגד החיילים חרדים בצה"ל, וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים'.

ההפגנה, בה השתתפו מאות, נערכה מול ביתו של קמניץ ברחוב ורנר, פינת נחמיה בבני ברק. המשתתפים התפללו קבלת שבת ותפילת ערבית, ולאחר התפילה ערכו מעגל וצעדו מרח' חזון איש עד רחוב נחמיה בשירת: ״עוצו עצה ותופר - התורה היא חיינו״.

ד', אחד האברכים שיזם את מפגן המחאה, טען בשיחה עם 'בחדרי חרדים': ״בסיום מפגן המחאה כשמאות האברכים התפזרו לבתיהם בעיר לסעודת השבת, בחורים מישיבות סמוכות, זרקו על מאות האברכים מחלונות הישיבה שברח' נחמיה, בקבוקי מים, גלילי נייר, שקיות מים קרים, ושאר ירקות״.

לדבריו ״אנשים רבים שעברו במקום הביעו שאט נפש מהמעשה באומרם ׳שבת היום׳, בשבת אין מחלוקת, ובוודאי שלא זורקים על עוברי אורח מים".

שמעון פרקש, אברך שהשתתף במפגן, הביע זעם על המעשה ואמר ל'בחדרי חרדים': ״אני אישית חטפתי שקיות מים על כל בגדי, ככה באתי לעשות קידוש כשכולי רטוב. גם על זקנים - בחורי הישיבות זרקו, כל מי שעבר חטף.זה היה מביש. ככה לשפוך מים קרים? לגרום לאדם לבוא הביתה רטוב? זו חרפה וביזוי שבת קודש״.

מנגד, תלמידי ישיבה הסמוכה למקום טוענים כי בין המפגינים היו מי שעלו לישיבה כדי 'לפרוק' זעמם ותיסכולם', פרובקציה והתגוששות זו היא שיצרה את המהומה.

כפי שדווח בבחדרי חרדים, קמניץ נעצר בחשד לעבירות קמפיין שיימינג נגד חיילים. השוטרים הצליחו לאתר ולזהות את קמניץ בחנות אינטרנט באזור בני ברק. בשעת המעצר נמצאו בחזקתו של קמניץ ראיות הקושרות אותו לעבירות המיוחסות לו לכאורה. וביום שישי בבוקר הוא הובא לדיון בהארכת מעצרו בבימ"ש השלום בת"א. שהאריך את מעצרו עד יום ראשון.

פרקליטו של קמניץ, עו"ד שלום בן שבת, אמר לבחדרי חרדים ביום שישי: ״המכנה המשותף של התנהלות משטרת ישראל בשלל הפרשיות האחרונות הנוגעות לסוגיית הגיוס צריכה להטריד כל אזרח במדינת ישראל".

"לא ניתן להשלים עם העובדה שאדם ללא עבר פלילי, בעל משפחה, נעצר בשעת לילה מאוחרת, ובדיון - כאשר נציג המשטרה מתבקש לפרט אודות המעשים המיוחסים לחשוד, אין בכוחו להשיב בשל העובדה שהוא אכן לא יודע מה מעשיו. החשוד מכחיש את המיוחס לו ואנחנו בטוחים שגם ה"פרשייה" זו תהיה בבחינת ההר יוליד עכבר והחשוד ישוב למשפחתו בהקדם".
הפגנה ליל שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד