א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

חשיפה • סערה: עסקים נוספים פתחו את שעריהם בשבת בירושלים

רמיסת הסטטוס קוו: שני סופרמרקטים ומתקן הג'מבו-ספורט נוספו השבת לרשימת העסקים מחללי השבת בבירה • סגן ראש העיר פינדרוס ל'בחדרי חרדים': "ראש העיר צריך להפעיל סמכות ולהוציא צווים לחנויות שמחללות שבת ועוברות על החוק"

חשיפה • סערה: עסקים נוספים פתחו את שעריהם בשבת בירושלים
קובי הר צבי

על קדושת ירושלים: מיזם של כמה פעילי שבת, היוצאים לסיורים בשעות אחר הצהריים של יום השבת, גילה את המציאות הכואבת בירושלים בתקופה האחרונה - בה עוד ועוד עסקים פותחים את שעריהם בשבתות, וכמעט שאין פוצה פה ומצפצף.

בסיור שקיימו השבת ברחוב מרדכי בן הלל, גילו הפעילים סופרמרקט ששבת זו הייתה הפעם הראשונה בה חילל את השבת ופתח את שעריו. בסמוך, ברחוב דרום, בין רחובות הלל ושמאי, נמצאה מסעדה חדשה שנפתחה השבת, כמו כן, סופר מרקט נוסף שפתוח מזה כמה שבועות.

בנוסף, באזור הצפוני של 'מתחם התחנה', נמכרו כרטיסים למתקן הג'מבוספורט, כ-10 מטר מפתח המקום, וזאת למרות שהובטח כי לא תתקיים מכירת כרטיסים בשבת. יש לציין, כי הפעלת מסעדות בחלק הצפוני של 'מתחם התחנה', נוגדת את החלטת הוועדה לתכנון ובנייה שהתירה באזור רק קיום מסחר ולא מסעדות ובילוי.

שני הסופרמרקטים מצטרפים לשמונה מרכולים שפתוחים כבר במרכז העיר בשבת, שלאחר וויכוח ארוך של למעלה משנה עם ראש העיר, הוחל נגדם בהליך משפטי. בתחילה הנפיקה העירייה דוחות ולאחר מכן עברה לכתבי אישום.

בתגובה לחשיפת "בחדרי חרדים", אומר סגן ראש העיר יצחק פינדרוס כי "נדרוש מראש העיר שיפעיל את סמכותו ויוציא צווי סגירה לחנויות שמחללות שבת ועוברות על החוק. בדעתנו לשבת עם חיים נרגסי, סגן היועץ המשפטי של העירייה והאחראי על תחום הפיקוח, ולדרוש ממנו שיכניס גם את הסופרים החדשים להליך המשפטי שמנהלת העירייה ושיוציא להם צווי סגירה".

גם חבר מועצת העיר, יוחנן וייצמן, מצטרף לדברים ואומר ל"בחדרי חרדים" כי "במידה והעירייה רוצה אכן לאכוף את מרותה בעניין חוקי העזר הקשורים לשבת, אין שום מניעה משפטית מהוצאת צו מורה על סגירת העסק עד לכיבוד חוק העזר. ראש העיר מעדיף את הדרך המשפטית, ומסביר לנו שלא כדאי ללכת מהר עם הדבר הזה".

כזכור, בשבוע שעבר, הציב אריה קינג "אולטימטום" לחברי המועצה החרדים, על רקע חידוש הקרנות סרטים במנהל הקהלתי 'יובלים'. "אם חבר מועצה חרדי אחד ירים את ידו בעד החלטה שכזו לבקשת מנהל 'יובלים', בכוונתי לפרוש לאלתר מכל פורום 'חרדי' למען השבת. הגיע הזמן להפסיק לגלגל עיניים ולאפשר את רמיסת הסטטוס קוו, הגיע העת לצאת למאבק לשמירת השבת", כתב קינג. כאמור, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הקרנת הסרטים נדחתה ברגע האחרון.
ירושלים שבת יצחק פינדרוס יוחנן ויצמן סטטוס קוו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד