ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לא יאומן: נתניהו נחקר על עסקה עם נוני מוזס

במרכז חקירת נתניהו החדשה: פגישה עם נוני מוזס, וניסיון לגייס את קונצרן 'ידיעות אחרונות' לצידו

ראש הממשלה נתניהו, פלאש90
ראש הממשלה נתניהו, פלאש90

הבוקר (ראשון) פורסם כי איש העסקים במרכז הפרשה בה נחקר ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, כך נחשף בחדשות 2.‏

על פי החשד, מוזס שוחח ממושכות עם נתניהו על עסקה שתסייע לידיעות אחרונות בשוק הפרינט, ולראש הממשלה בסיקור אוהד יותר.

‏במסגרת החקירה, גם מוזס נחקר באזהרה במשטרה. הקלטת השיחה בין השניים הגיעה לידי המשטרה והפרקליטות. לאחר אישור היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט נפתחה חקירה, ומאז נחקר ראש הממשלה נתניהו כבר פעמיים. יצויין כי בתקופה האחרונה הקשר בין נתניהו ושלדון אדלסון השתנה במעט ואינו אוהד במיוחד. בתקשורת הישראלית תוהים האם מחר נראה בישראל היום מתקפה על נתניהו?

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בישיבת שרי הליכוד לפרסומים על החשדות נגדו, ועל הימצאות הקלטה שלו בשיחה עם איש עסקים, וחזר שוב על טענתו כי "לא יהיה כלום - כי אין כלום".

לדברי נתניהו, "לצערי אני לא יכול למסור פרטים. מה שאני כן יכול לומר לכם היום, כשאני יודע במה מדובר, ואני אומר לכם את זה בביטחון מלא: לא יהיה כלום כי אין כלום. מה שיש פה זה לחץ פסול ובלתי פוסק של גורמים בתקשורת על גורמי האכיפה. הם מפריחים בלונים שהאוויר החם יוצא מהם בזה אחר זה. כך יהיה גם במקרה הזה. אני מציע לחבריי באופוזיציה לא לחגוג כי אין מה לחגוג. את השלטון מחליפים בקלפי".

קודם לכן הבוקר נחשף ב'הארץ' כי החשדות בפרשה המרכזית נגד נתניהו מגובים בהקלטות של ראש הממשלה וכי הפרשה שכונתה "תיק 2000", מתמקדת במגעים בין ראש הממשלה לבין איש עסקים על הטבות הדדיות, שתיעוד שלהם כאמור נמצא בידי חוקרי המשטרה.

בתגובה לפרסומים אמר הבוקר יושב ראש הקואליציה דוד ביטן אמר בראיון ב'גל"צ' כי "לא יהיה כתב אישום. גם אם יהיה מצב כזה שאני לא רואה אותו מתרחש, עדיין ראש הממשלה בהבדל משר יכול להמשיך לכהן. אם אתה חושב שצריך להגיש כתב אישום בגלל סיגרים ובעקבות זה להפיל ראש ממשלה - מספיק עם הספקולציות".

על הפרסום בדבר הימצאות הקלטה של נתניהו אמר ביטן כי "לא שמעתי את ההקלטה, ולא יודע אם יש הקלטה - אם כן, זה חמור מאוד שמישהו מקליט את ראש הממשלה". בנוסף, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "הלם! ביבי לא יוכל להמשיך לכהן כרה"מ. ישרי הדרך בין שריו ייאלצו להוליכו החוצה או לאבד גם את עולמם. סוף למריחה. יום עצוב, אך אין לנו ארץ אחרת!".
נתניהו חקירת נתניהו נוני מוזס פרשת נתניהו החדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד