כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אמסלם על מתנגדי הרב מאזוז "ספריהם העתק הדבק"

הרב חיים אמסלם תלמידו של הרב מאזוז - מגיב, וכדרכו בצורה בוטה וחריפה, על הפסקת השיעור של רבו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

על רקע ההודעה הדרמטית של ראש ישיבת 'כיסא רחמים' רבי מאיר מאזוז, על כוונתו לחדול מלמסור שיעורים בגלל הטרדות והתנכלויות וכדבריו אמש, "אנשים חושבים שאני עושה שיעור בכדי להתפאר, שולחים לי שאלות למה אתה מזכיר את 'ביאליק" למה אתה מזכיר את אריסטו, סתם, לחפש עלילות. לא מחפש כבוד", חיים אמסלם שהצטרף לאחרונה ל'בית היהודי' מגיב ותוקף אף את סביבתו של הרב מאזוז.

לדבריו של אמסלם: "מזמן הפסקתי להתערב בפוליטיקה החרדית המשובשת, שהמיטה אסון על הספרדים, אבל כשאני מבין שמורי רבי הגאון שליט"א מפסיק את שיעורו בגלל הטיפשים הסכלים הנבערים מדעת, הקיצוניים, (כנראה גם מבית, מתוך הישיבה שלו שהשחירה עם השנים והפכה להיות חרדינית), אני נזעק, "כואב להם שהוא מזכיר את אריסטו ואת ביאליק", הטיפשים הנבערים מעולם לא למדו את שכתוב בגמרא על רבי מאיר ש"רמון מצא תוכו אכל קליפתו זרק". חבל שגאון שכמותו, שאינני משויך לדרכו הפוליטית, וזה לגיטימי, אולם אני מעריצו כגאון ייחודי שאין שני לו, וכגדול הרבנים הספרדים בדורנו, מסובב במטרידנים כאלה, וחבל שהוא בכלל שם אליהם לב, אינם יותר מזבובים טורדניים".

עוד הוא מוסיף כי "רבי רבי, לו לעצתי תשמע - המשך בשיעוריך המלאים חכמה ודעת תורה ויראה, אל תשים לב לקנאים, שאינם מגיעים לקסוליך לא בחכמה ולא ביראה. המשך להפיץ את תורתך, אל תשחק לידי המקנאים בך, נהפוך הוא, המשך לצטט את ביאליק את טשרנחובסקי ואת אחד העם ככל העולה על רוחך, מתנך עבה פי כמה וכמה ממתניהם הצרות, שכל חכמתם בציטוטים נבובים וכל ספריהם הם רק העתק הדבק מדברי זולתם".

לסיום אמר אמסלם כי "למרות שאין אני משויך לדרכך הפוליטית, אבל אתה לימדתני לפני עשרות שנים, את שאמרו הקדמונים, 'אהוב אריסטו אהוב אפלטון אבל האמת אהוב יותר'".
חיים אמסלם שיעור הרב מאזוז הפסקת השיעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד