כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אפקט אלאור: "הייתה התמהמהות בירי, אין ספק שאזריה השפיע"

עדויות מטרידות אחר הפיגוע הקשה בירושלים - החיילים לא מיהרו לפתוח באש לעבר נהג המשאית. אזרח שכן ירה, טוען: זהו אפקט אלאור אזריה

צילום: יחזקאל אטקין
צילום: יחזקאל אטקין

"הייתה פה התמהמות של ירי; אין לי ספק שאלאור אזריה היה גורם משפיע - כי כל מה שאומרים להם בזמן האחרון זה להיזהר, להיזהר", כך שיחזר א', מדריך החיילים בראיון לגלי צה"ל, "זו לא תאונה. הוא נסע רוורס כדי לדרוס את הפצועים".

לדבריו, השיהוי בירי לעבר המחבל נבע כתוצאה מהרשעת החייל אלאור אזריה בחיסול מחבל מנוטרל. "אין לי ספק שזה גורם משמעותי, כי כל מה שאומרים להם בזמן האחרון זה להיזהר, להיזהר, להיזהר. כואב לי להגיד שחלק מהפציעות הקשות יותר זה מהרוורס, ולא נעים להגיד אבל יכול להיות שכמה דקות פחות של התמהמהות, והמצב היה יותר טוב עכשיו".

"לא ראיתי את הפנים של המחבל כי השמש סינוורה אותי. אחרי שהתחלתי לירות לכיוונו ירו לעברו כמה צעירים נוספים, הוא נשם, המשיך לדרוס, עלה על המדרכה ונכנס בערך 10 מטרים לתוך המדרכה", אמר א'. "גם אחרי שיריתי בו 12 כדורים הוא עדיין לא היה מנוטרל, אני לא מבין מדוע החיילים שהיו במקום לא ירו לעברו וניטרלו אותו".

גם ח"כ אורן חזן התייחס לנושא ואמר כי "פיגוע הדמים בירושלים הוא תוצאה ישירה של משפט אלאור אזריה. לצערי, כוח ההרתעה של צה"ל נפגע לאור תוצאות המשפט והוויכוח הציבורי שהתעורר בעקבותיו, מה שמעודד את המחבלים לצאת לפיגועים בתקווה כי החיילים וכוחות הביטחון יחשבו פעמיים אם לפתוח באש על מנת לנטרל אותם".

"הלב נקרע עם משפחות ההרוגים. אני שולח איחולי החלמה לפצועים ובעיקר קורא לציבור לגלות איפוק ולתת לכוחות הביטחון לעשות את העבודה", הוסיף חבר הכנסת.
פיגוע דריסה אלאור אזריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד