ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פרשת נתניהו: מי הקליט השיחה עם מוזס ואיך היא הגיעה לחוקרים

'פרשת נתניהו הגדולה' התפוצצה היום בקול רעש גדול וכעת נחשפים פרטים חדשים: מי הקליט את השיחה בין נתניהו למו"ל 'ידיעות' נוני מוזס, איך התגלגלה ההקלטה, באופן מפתיע, לידי החוקרים והאם ניסו לסחוט את נתניהו • כל הפרטים

נתניהו ומוזס. צילום: פלאש 90
נתניהו ומוזס. צילום: פלאש 90

"פרשת נתניהו הגדולה" התפוצצה היום בקול רעש גדול וכעת נחשפים פרטים חדשים: מי הקליט את השיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס ואיך התגלגלה ההקלטה, באופן מפתיע, לידי חוקרי המשטרה.

כזכור, על פי הדיווחים מוקדם יותר היום, בידי חוקרי המשטרה הקלטה של שיחה בין נתניהו לנוני מוזס, בה ככל הנראה בקשה של נתניהו להציג סיקור אוהד שלו ושל משפחתו בתמורה לצמצום, ככל הנראה סגירת מוסף סוף השבוע, של "ישראל היום" - המתחרה העיקרי של ידיעות שגרם להפסדים גדולים לקבוצת ידיעות אחרונות.

על פי הדיווח הערב של גיא פלג ב"ערוץ 2", מי שהקליט את השיחה הוא ראש הסגל לשעבר של נתניהו, ארי הרו. על פי הדיווח, הקלטת הפגישה בוצעה לבקשתו של נתניהו ובידיעתו.

על פי הדיווח, ההקלטה הגיעה לידי חוקרי המשטרה במהלך החקירות של ארי הרו, שם תפסו את הטלפון הסלולרי שלו וכן מסמכים ומחשבים אישיים. גורם ברשויות האכיפה צוטט ב"ערוץ 2" אומר: "זו שיחה מגעילה, שיחה של תן וקח, שמצד אחר המו"ל של ידיעות מבטיח סיקור חיובי ומן הצד האחר ראש הממשלה אומר 'אני אדאג לך בעניין חוק ישראל היום'".

באתר "וואלה" הביאו ציטוט מתוך אותה הקלטה. על פי הדיווח שם, מוזס אמר לנתניהו: "אפנק אותך בעיתון, אם תעזור לי בחוק 'ישראל היום'". נתניהו השיב לו: "יהיה בסדר".

למרות הדברים חשוב לציין. עדיין לא ברור האם נתניהו הבטיח למוזס סיוע לידיעות מתוקף תפקידו כראש ממשלה או כשר התקשורת, או שמא רק מתוקף חברותו וקשריו עם "ישראל היום". מדובר בהבדל גדול בין המקרים.

עוד ראוי לציין כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נחשף לאותה הקלטה כבר לפני זמן רב, אך מנקודת מבטו ככל הנראה ההקלטה לבדה לא מספיקה להביא את הפרשה אל הרף הפלילי, זאת בניגוד לדעתם של חוקרי המשטרה.

אם כל זה לא מספיק, עלו גם טענות כי כל הפרשה בכלל הפוכה - מוזס ניסה לסחוט את נתניהו באמצעות ידיעות אחרונות וביקש ממנו לקדם את חוק ישראל היום בתמורה לסיקור אוהד של הקבוצה.

בנוסף, בסופו של דבר ידוע כי נתניהו דווקא ניסה לתקוע את חוק ישראל היום, מוסף סוף השבוע של העיתון מתפרסם והעיתון ממשיך בתנופה - כאשר כל אלו יחד מציגים תמונה לפיה לא יצאה כל עסקה בין נתניהו למוזס, וכפועל יוצא אין בפרשה פלילים.

בתוך כך, העורך הראשי של ידיעות אחרונות, רון ירון, הפיץ הערב מייל לכל חברי המערכת ובו התייחס לחשיפת הפרשה בה מעורב הבוס. "הפרסומים היום הפתיעו אותנו", כתב, "לי, לעורכי ולכתבי העיתון לא היה מושג על שיחה שהתקיימה לפי הפרסומים בין מו"ל העיתון לראש הממשלה". ירון הוסיף וציין כי כל הדיווחים בקבוצת ידיעות אחרונות נעשים בסטנדרטים מקצועיים בלבד וללא שיקולים זרים.

מוקדם יותר היום התייחס נתניהו לפרשה ואמר בישיבת שרי הליכוד: "לצערי, אני לא יכול למסור פרטים. מה שאני כן יכול לומר לכם היום, כשאני יודע במה מדובר, ואני אומר לכם את זה בביטחון מלא - מה שיש פה זה לחץ פסול ובלתי פוסק של גורמים בתקשורת על גורמי האכיפה. הם מפריחים בלונים שהאוויר החם יוצא מהם זה אחר זה. כך יהיה גם במקרה הזה. אני מציע לחבריי באופוזיציה לא לחגוג כי אין מה לחגוג. את השלטון מחליפים בקלפי".

ביום שישי מסר פרקליטו של נתניהו, עו"ד יעקב וינרוט, כי "אין בדל של עבירה פלילית" במעשים המיוחסים לו בפרסומים בתקשורת. "כל בר דעת מבין שאם הביא חבר קרוב לחברו סיגרים כמתנה אין בזה ולא יכול להיות בזה שום בדל של איסור". לדבריו, הוא שמע את תשובות נתניהו בחקירה והוא משוכנע שכשאלה יתפרסמו "יתברר לכל השומעים כי אין בהם שום חשש או אבק של עבירה פלילית".

בכל הנוגע לפרשה השנייה - פרשת המתנות מאנשי עסקים, נראה כי נתניהו נמצא במצב מסובך יותר מאחר והעובדות אינן במחלוקת - קבלת מתנות בשווי עשרות ומאות אלפי שקלים, אלא רק הפרשנות שלהן.
בנימין נתניהו פרשת נתניהו החדשה נוני מוזס ידיעות אחרונות ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד