י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אימת הכלבים בבי"ש: עשרות תקיפות תוך שבועות

תושבי בית שמש אחוזי אימה בחודשים האחרונים לאחר שכלבים רבים, שאינם מחוסנים, מסתובבים בעיר ותוקפים את התושבים, שטוענים כי העירייה אינה עושה די בנושא. העירייה ל"בחדרי": "משקיעים מאמצים מרובים במיגור תופעת הכלבים המשוטטים" • צפו בתיעוד

אימת הכלבים בבי"ש: עשרות תקיפות תוך שבועות



ביום חמישי האחרון אירע מקרה תקיפה חמור בעיר בית שמש. כלב בר ענק נשך אישה צעירה תושבת שכונת רמה א' בעיר, שתיאלץ לקבל זריקות יומיות במהלך החודש הקרוב, תוך מעקב קפדני של בדיקות לוודא שלא נדבקה במחלות.

האישה שננשכה, שהתה ביום שישי בחדר מיון עד השעה שתיים בצהריים, כשהיא מקבלת טיפול אגרסיבי שמטרתו לוודא שאין סכנה לחייה. התקיפה, יש לציין, התרחשה בשעה שלוש בצהרי היום, במרכז שכונה מאוכלסת – לא באחד החורים הנידחים של העיר.

(צילום: דני פיין)

מזה כשנתיים חשים תושבי העיר בית שמש מאוימים בשל כלבי בר גדולים המשוטטים בעירם.
מאות תקיפות מתרחשות ברמת בית שמש א' וג' – אך הן נחלת אזורי העיר כולה. תושבי העיר מספרים ל'בחדרי חרדים' על שעות הבוקר המוקדמות בהן הם פוחדים לצאת לבד מהבית, משום שהכלבים תוקפים. "לאחרונה, בשל היעדר פיקוח וטרינרי מטעם העיריה, הכלבים התרבו ומרגישים בנוח להופיע גם בשעות היום, מה שהפך את התופעה למפחידה עוד יותר", מוסיף אחד התושבים. (השמות במערכת).

"יש פה הרבה מאוד אנשים שיוצאים בשעות מוקדמות מאוד, אם זה לצרכי ספורט, עבודה או תפילה, לא ייתכן שהם ילכו ברחובות העיר ויצטרכו להתמודד מול מקרים של תקיפת כלבים בגודל של אדם", אומר אחד התושבים. "למעשה אנשים רבים הפסיקו לצאת בבוקר להליכות וריצות – מחזה שהיה שגרתי בעיר".

"הבן שלי בן 14 יוצא מדי בוקר לתפילת שחרית בבית כנסת", מספרת ר', י', מרמה ג' – "בוקר אחד הוא צעד על המדרכה וראה אישה דוחפת עגלת תינוק כשהיא מבוהלת וחרדה. שני כלבים התקרבו לעברה באיום. הוא הרים אבן לעברם והם ברחו. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם היא היתה שם לבדה. זה מפחיד, זה מטורף, ואין טיפת מענה מצד העיריה – זה הגיוני"?

לפי דברי התושבים, עשרות פעמים ביום מתקשרים למוקד 106 – שם הם מקבלים לעתים מענה, שמותיר אותם חסרי אונים. לפעמים מבהירים להם שפשוט אין מה לעשות.

"בוקר אחד יצאתי להליכה ונתקלתי בכלבים. התקשרתי למוקד בשעה שבע בבוקר. בשעה 10 אני מקבלת שיחת טלפון מהלוכד שהגיע ואמר לי שהכלב לא נמצא... מה הוא חשב, שהכלב ישב שם ויחכה לו"? מספרת במרמור ציני, תושבת ותיקה.

בחודשים האחרונים התרבו מקרי התקיפה בעיר. "הם מגיעים אל בן אדם ופשוט מתנפלים ונושכים", מתאר אחד התושבים מקרה תקיפה שראה מול עיניו. "כשיש יותר מאדם אחד הם בורחים, אבל אם את או אתה לבד, הסכנה ממשית. רק בשכונה שלנו ננשך גבר אחד פעמיים בהפרש של כמה ימים, ובמקביל נערה".

התושבים אינם יודעים להסביר מה קורה בעירייה בכל הנוגע לפיקוח הווטרינרי, אולם מה שלא יהיה, לדבריהם הבלגן חוגג. הם מתארים כי במשך מספר חודשים לא היה וטרינר בעירייה כלל. בזמן שכן היה וטרינר, הוא היה במשרה חלקית והתחלק בשעות עבודתו עם מטה יהודה. הווטרינרית שאחריו, כך מספרים תושבים, לא הסתדרה עם מנהל הפיקוח – והתושבים זכו לתירוצים שונים על כל תלונה שלהם. יום אחד הנשק לא עבד, פעם אחת הרכב היה במוסך – ובינתיים הכלבים תוקפים חופשי.

אחד מחברי מועצת העיר שמנסה ללא הפסקה לדאוג לפתרון הבעיה, הוא ישראל סילברסטין, אולם נראה שגם בידו לא עולה ההצלחה. בשנת 2016 נרשמו קרוב לאלף פניות למוקד העירוני, כשהן מחולקות לאזורי העיר השונים. תביעה אחת נרשמה נגד העירייה, מאת תושבת העיר שנפגעה – לא רק פיזית. בתביעה מתוארים החיים בצל הכלבים, כמו גם תיאור על חג הסוכות האחרון, בו לא ניתן היה לישון בסוכה. התובעת, כך נכתב בתביעה, התקשרה עשרות פעמים למוקד העירוני, שם נמסר לה על ידי הנציג "יש עשרות שהתקשרו", "חבל על המאמצים שלכם כי לא יעשו עם זה כלום. כל עוד אתם (התושבים) לא תיקחו את החוק לידיים".

התופעה, כאמור, רחבה ושולטת בכל רחבי העיר, וכבר מזמן אינה עניין של נביחות איומות שמעירות את התושבים בלילה, אלא איום בכל שעות היום ובתוך שכונות מגורים. אנשים התחילו לחכות במסתורי תחנות אוטובוס, להחנות רכבים בחניות סגורות ולא מחוץ לבניינים, ומחזות אימה של אם המגוננת על תינוקה מפני כלב שמתקרב אליה, הפכו למחזה רב פעמי בעיר.
התושבים דנים ודשים בסיפור, וקבוצות הווצאפ והרשתות החברתיות מלאות בסיפורים שונים על התנהלות העירייה בנושא.

לפני כשנה צייץ אחד התושבים בטוויטר שלו: "מתקשר למוקד העירוני על להקה של 4 כלבים משוטטים. "לאחד מהם דולף ריר מהפה", ציינתי. המוקד שיגר לתושב סמס מזלזל בתגובה: "פנייתך בנושא נזילת מים בטיפול".

הכלבים, יש לציין, אינם מחוסנים בשום צורה, והם מאיימים הרבה יותר מכיוון שאין לדעת במה הם חולים. כאמור, ביום חמישי האחרון ננשכה תושבת העיר. היום (ראשון) כך לפי התושבים, נכנסת וטרינרית חדשה לתפקיד בעירייה, אולם לתושבים אין הרבה אמון שאכן יתרחש הנס ומישהו יטפל ברצינות באיום עמו הם מתמודדים. הם מספרים כי לעירייה אין כלביה בתחומה, ובכלביה של מטה יהודה אין תמיד מקום. "להיכן ייקחו את הכלבים שיילכדו, במידה וסוף סוף יתחילו לעבוד"? תוהים התושבים בייאוש, ובינתיים, במקום בשורות, התקבלה הודעה, איך לא? על עוד תקיפה.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "העירייה משקיעה מאמצים מרובים במיגור תופעת הכלבים המשוטטים בשכונות החדשות הגובלות בשטח הררי פתוח. תוך התחשבות במגבלות החוקיות והנחיות משרד החקלאות האוסרות שימוש ברעל אלא אך ורק בחומר הרדמה ובתנאי השטח החשוך באישון ליל שזה עיקר זמן הפעילות של הכלבים המשוטטים. בחודשים האחרונים קלטה העירייה קלטה העירייה תקנים נוספים בוטרינריה העירונית ובימים הקרובים אף יגיע רכב חדש עם ציוד מתקדם ללכידת הכלבים המשוטטים.

עוד נמסר: "יצוין כי רוב הכלבים המשוטטים כבר נלכדו ע"י העירייה בשבועות האחרונים, ושאר הכלבים ילכדו בעז"ה בשבועות הקרובים. נודה לתושבים בשכונות אלו על שיתוף הפעולה בהשלכת האשפה לתוך המכלים, ובהקפדה לא להשאיר את דלתות מכלי האשפה כשהן פתוחות".
בית שמש כלבים תקיפות וטרינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד