כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חיילת בזירת הפיגוע: "מפרסמים שטויות ומידע מסולף"

נעם קדר, חיילת שהייתה לטענתה בזירת פיגוע הדריסה הרצחני בארמון הנציב בירושלים, יוצאת להגנת החיילים במקום וטוענת כי הם כן חתרו למגע עם המחבל: "מפרסמים שטויות ומידע מסולף. אין קשר לאזריה"

המשאית של המחבל מחוררת בכדורים (פלאש 90)
המשאית של המחבל מחוררת בכדורים (פלאש 90)

נעם קדר, חיילת שהייתה לטענתה בזירת פיגוע הדריסה הרצחני בארמון הנציב בירושלים בו נרצחו ארבעה חיילים וכ-15 נפצעו, יוצאת להגנת החיילים במקום וטוענת כי הם כן חתרו למגע עם המחבל.

בפוסט שפרסמה בדף הפייסבוק שלה כתבה: "אני, לעומת רבים מכם - הייתי בארמון הנציב. אני צוערת מגדוד ארז ממגמת נחשון - חברים שלי נפצעו, ויש אפילו כמה שנהרגו ויש לי בקשה אחת מכולכם.

"בבקשה תפסיקו להישמע לגורמים שלא בודקים וישר מפרסמים שטויות ומידע מסולף. בבקשה תפסיקו להפיץ דעות שמתבססות על שקרים חסרי ביסוס. בבקשה תפסיקו למכור אחת לשני פסיכולוגיה בשקל על תת מודע שפעל כשראיתי משאית דורסת חברה שלי בסדר?

"אין שום קשר לאלאור אזריה. שום קשר.

"שאף אחד מכם לא יעז להשוות בין סמיטריילר על 100 קמש למחבל ששוכב מנוטרל.

(רגע הפיגוע)

"אף אחד לא פחד לרגע לירות, אנשים פחדו להידרס כי היה שם מחבל אחוז דיבוק ורצח בעיניים.
רצנו לכיוון המשאית כמו מטורפים. אנשים שם לא הפסיקו לחתור למגע עד כדי כך שפחדו שיהיה דוצ וירדו חזרה למטה.

"האירוע תופעל בצורה בלתי רגילה, רק בזכות צוערים שחתרו למגע וניטרלו את המחבל תוך פחות מדקה- ומנעו תרחיש של מספר נפגעים גבוה הרבה יותר.

"התחושות שלנו קשות מאוד, חברים שלנו נהרגו ונפצעו לנו מול העיניים- המעט שאתם יכולים לעשות זה לא להכפיש אותנו על שקר, בטח כשעשינו ההפך הגמור

"אז המדריך (מבהירה - שכבודו ויכולותיו במקומם מונחים) יכול להגיד לאתרי חדשות מה שהוא רוצה - אבל אנחנו על חברים שלנו נלחמנו".

דבריה מגיעים בתגובה לדבריו של אחד המאבטחים שירה במחבל וטען בראיונות לכלי התקשורת כי החיילים במקום חששו לירות במחבל מחשש שיועמדו לדין. כאמור, לדבריה מדובר במידע לא מדוייק. יש לציין כי בתיעוד ממקום הפיגוע נראים חלק מהחיילים אכן מסתערים מיד לכיוון המשאית.

בנוסף, יש לציין כי במידה וכל החיילים במקום - מאות - היו מסתערים על המחבל הדבר היה מביא לכאוס מוחלט ולאפשרות לפגיעה מירי דו"צ, ועל כן ההחלטה של הקצינים במקום שהורו לחיילים לתפוס מחסה הייתה נבונה.

בתוך כך, בהמשך לתחקיר הראשוני שקיים מפקד בית הספר לקצינים, אל"מ יניב אלאלוף, עולה כי לאחר אירוע הדריסה פתחו מספר צוערים באש לעבר המחבל. בעקבות כך, פקדה אחת ממפקדות הצוותים על שאר הצוערים לתפוס מחסות ולהתרחק מהזירה.
פיגוע דריסה ארמון הנציב חתירה למגע מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד