י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ארבעה כללי הנהגה מול הרבי מסערט ויז'ניץ

מכתב מיוחד ששוגר להורי התלמידים בת"ת של החצר, מפרט את כללי ההנהגה כדי לשמור ולהקפיד על "קדושתו" של האדמו"ר. בפנים - המכתב המלא

הרבי מסערט ויז'ניץ. צילום: משה גולדשטיין
הרבי מסערט ויז'ניץ. צילום: משה גולדשטיין

מכתב שנשלח להורי ותלמידי התלמוד תורה של חסידי סערט ויזנ'יץ בחיפה, מצביע על החינוך המיוחד אותם הם מנחילים לצעירי הצאן בכל מה שקשור ליחס הילדים כלפי הרבי, ואיך צריך להתנהג כשהרבי מגיע.

ל'בחדרי חרדים' הגיע המכתב, בו מנהל החיידר מספר להורים - "בבוקר יום שלישי אספנו את תלמידי כתות ב' ג' ד' לכינוס מיוחד לסיכום ביקור הקודש של כ"ק אדמו"ר שליט"א. בתחילת הדברים הוסבר לתלמידים היקרים על הזכות הגדולה שזכינו, שכניסתו של צדיק בכל כתה וכתה משאירה רושם גדול והשפעות עצומות של קדושה ויראת שמים, וזה הזמן לנצל השפעות טובות אלו ולהתחזק בלימוד התורה ובבין אדם לחבירו, ולהמשיך את הקדושה עלינו על ידי שעושים רצונו של הצדיק, כדי לעשות נחת רוח לבורא יתברך שמו".

"בהמשך הדברים הושם דגש מיוחד על החשיבות העליונה שהוא רצון רבנו שליט"א לדבר אך ורק ב"יידיש" אונזערע קינדער רעדן נאר יידיש! אין חיידר, און אין שטוב! מיט די רבי'ס, און מיט די חברים! מיט די ברודער'ס, און מיט טאטי אין מאמי! אונזערע שפראך איז "יידיש" אן קיין פשרות!" הוסיף המנהל.

"הוסבר לילדים הטהורים שעל ידי שנדבר רק "יידיש" נינצל מדיבורים אסורים ומלשון הרע ורכילות ואז פינו יהיה נקי וראוי ללימוד התורה הק' ולתפילה זכה ונקיה להשי"ת. בנוסף - נצלנו הזדמנות זו להסבר על התנהגות ודרך ארץ שראוי לנהוג קמיה רבנו שליט"א בזמנים שונים" כותב המנהל.

ואלו הכללים:

"א. תמיד כשנמצאים סמוך לרבנו שליט"א נעמדים! בדרך ארץ ומכוונים פנינו לרבנו ואין מפנים עורף לרבנו שליט"א.

ב. מביטים בפניו של רבינו שליט"א ובתנועותיו הקדושים משום שההסתכלות בפני הצדיק מכניסה יראת שמים בלבנו להטהר ולהתקדש.

ג. כשעומדים ב"שורות" בעת זמר לכה דודי וכדו' לעמוד בדרך ארץ לאורך השורות ולפנות את מקום מעבר כ"ק אדמו"ר שליט"א.

ד. רחבת ביהמ"ד מיועדת למעבר ולכניסה ויציאה מביהמ"ד ומקום המשחקים הוא בגינת השעשועים או בחצרות הבניינים הרחוקים מביהמ"ד, ובפרט בעת התפילות בשב"ק ובעת הטיש שהמשחקים שם מפריעים מאוד לכל הקהל שבתוך ביהמ"ד ובראשם לרבנו שליט"א. כ"כ הודגש שבניין מגוריו של כ"ק אדמו"ר שליט"א הוא מקום קדוש ואין להסתובב שם שלא לצורך. חשוב מאוד גם בבית לשנן דברים חשובים אלו".

המנהל מוסיף עוד ואומר כי "לקראת סיום הכינוס הוסבר לילדים מה שכ"ק אדמו"ר שליט"א אמר בהקשר לשינוי שם הפסקות המנוחה מ"הרפיות" ל"אתנחתא" והוכרז על החלפת השם לשמו החדש לעשות רצון צדיק, (שלטים קבועים נתלו בחצר)".



סערט ויזניץ חיידר יידיש רבי חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד