י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פסק הלכה: משתתפי חתונה ישלמו אבטחה

חתונה שהתקיימה באחרונה, דווקא של משפחה לא עשירה, הביאה אלפי חוגגים - השאלה שהתעוררה מי אמור לשאת בעלויות האבטחה

מאבטח. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
מאבטח. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

מעשה בהורים משני הצדדים שהזמינו אולם-שמחות ממוצע, לשמחת נישואי הילדים חתן וכלה מיוחדים מאוד. בעקבות היותם מיוחדים כל כך זרם קהל רב לשמחה, מצד הכלה - הגיעו יותר מ - 4000 בנות שבאו לשמחה.

אל דאגב, לא כל אחת התיישבה על צלחת ומנה, כך שהעלויות היו נסבלות יחסית. אבל דבר אחק יצר הוצאה כבדה נוספת - במספר כזה של אנשים, יש צורך באבטחה. מחיר חברת האבטחה שנשכרה לשם כך הגיע ל -6000 שקלים,

בעלון 'קול ברמה' מפסקי וסיפורי חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק מתפרסם היום כי השאלה הופנתה לרב זילברשטיין על ידי רב השכונה של ההורים, בשאלה מי מחויב לממן את האבטחה. האם בעל האולם, או ההורים, או אולי כל המשתתפים?

הגר"י זילברשטיין חשב בתחילה לדמות את הענין ללוכד נחשים שהוזעק ע"י אשה שראתה נחש מסתובב בחצרה. היא נבהלה מאוד, ומיהרה להזמין לוכד כדי שיתפוס את הנחש ויסלק מאיתם את הסכנה. האיש הגיע עם ציוד מקצועי, והחל לעבוד בשטח בנסיון ללכוד את הנחש.

לאחר שהצליח במשימתו, הגיע הלוכד לבקש את שכרו. שכרו, למי שיודע, מגיע לסכום מכובד בהחלט. עתה התעוררה השאלה, מי צריך לשלם? הרי דרכו של הנחש היא לא לעמוד על מקום אחד, אלא לגלוש מחצר אחת לשניה, ואם כן לכאורה, שאל השואל, כל החצרות שהיו אמורות להיות בטווח-כניסתו של הנחש, צריכות לשלם.

בזמנו הציג הרב זילברשטיין את השאלה בפני חמיו הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שהורה, שכל אמא שהיתה חוששת להוריד את ילדיה לשחק בחצר, בגלל שמועה על הימצאות אפשרית של נחש, צריכה לשלם את מחירו של הלוכד. "וחשבנו לומר" אומר הרב זילברשטיין, "שגם במקרה שלנו כל מי שנהנה מהימצאותו של המאבטח, ישלם".

"אבל הדבר אינו דומה, שכן באמת במקרה שלנו כולם בסכנה מחמת האויבים. שאלתי את גיסי הגר"ח קנייבסקי שאמר לי שכל משתתפי החתונה צריכים לשלם את מחירו של המאבטח".
אבטחה הרב זילברשטיין לוכד נחשים ילדים מיוחדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד