כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרוצח של דני גונן הי"ד נשלח למאסר עולם

בית המשפט המליץ בפני כל גורם שיבחן בעתיד האם לקצוב את עונשו של הנאשם או לשחרר אותו, להימנע מלעשות כן

דני גונן הי"ד
דני גונן הי"ד

כשנה וחצי לאחר הרצח, בית משפט הצבאי גזר שני מאסרי עולם על המחבל שביצע את פיגוע הירי בו נרצח דני גונן הי"ד.

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר עונש של שני מאסרי עולם ופיצויים בסך כ-3.5 מיליון ש"ח, על מוחמד שאהין, המחבל שביצע את פיגוע הירי בו נרצח דני גונן הי"ד ונפצע חברו נתנאל חדד שנסע עמו ברכב בתמוז תשע"ה.

המחבל הורשע בעבירה של גרימת מוות בכוונה (עבירה המקבילה לעבירת רצח), אחריוו למותו של גונן הי"ד, ובניסיון לגרימת מוות בכוונה - בגין הירי לעבר נתנאל חדד. בנוסף, שאהין הורשע ב-13 עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, בגין כך שביצע או ניסה לבצע פיגועי ירי לעבר חיילי צה"ל, שוטרי מג"ב ואזרחים, החל מאפריל 2014 ועד יום מעצרו ביולי 2015. באחד הפיגועים נפצע החייל אביחי ארזואן. כמו כן, הורשע שאהין במספר עבירות ביטחון נוספות.

רגעי המעצר של חברי החוליה האחראים לרצח דני גונן הי"ד

בית המשפט הצבאי קבע שהנאשם, שיצא ל"מסע הרג" במסגרתו ניסה פעם אחר פעם להרוג אזרחים וחיילים אך ורק בשל היותם יהודים, נהג באכזריות ובקור רוח - והביע שאט נפש ממעשיו. בית המשפט קבע עוד שבשל מעשיו הנתעבים ראוי הנאשם לעונש החמור ביותר שניתן להטיל, הוא אינו ראוי עוד להלך חופשי בחברת בני אדם, וכליאתו למשך כל חייו מתחייבת גם מהצורך להגן על החברה כולה מפני רוצחים מסוכנים שכמותו.

בית המשפט המליץ בפני כל גורם שיבחן בעתיד האם לקצוב את עונשו של הנאשם או לשחרר אותו, להימנע מלעשות כן.

אמו של דני הי"ד, דבורה גונן, אמרה לאחר מתן פסק הדין כי "מדינת ישראל מאפשרת לחיה מהלכת על שתי רגלים ונקראת בטעות בן אדם, להמשיך ולחגוג על חשבון כולנו. המחבלים נהנים ממעטפת הטבות מופלאה. יושבים פה על סיר הבשר, נהנים ממנעמי החיים. מקבלים מענק כספי מהרשות הפלסטינית, אספקה מהצלב האדום שלא הייתה מביישת מסעדת יוקרה במרכז תל אביב ותנאי מחיה שרבים מהמשפחות הנזקקות בארץ רק היו חולמות עליהן".
דני גונן פיגוע ירי מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד