כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

השופטת נזפה במשטרה שלא עצרה את מיידי האבנים על חסידי ברסלב

המשטרה הגישה ערר לבית המשפט על שחרורם של חסידי ברסלב שהסתננו לקבר יהשוע בן נון, השופטת נזפה ושאלה למה לא נעצר אף אחד מהפורעים הערבים

מתפללים על קברו של יהשוע בן נון. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
מתפללים על קברו של יהשוע בן נון. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

סוף סוף שופטת שמבטאת את עמדת העם: נדחה ערר המשטרה על שחרור חסידי ברסלב שנכנסו להתפלל בקבר יהושע בן נון בשבוע שעבר. השופטת מתחה ביקורת על כך שאיש מהפורעים הערבים לא נעצר.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', עשרה חסידי ברסלב נכנסו לכפר כיפל חארת' בשומרון ללא אישור, לאחר שחולצו מהכפר תחת מטר אבנים מסיבי - נעצרו ושוחררו על ידי ביהמ"ש.

שופטת בית המשפט המחוזי בלוד נאוה בכור דחתה בשעות הצהריים את ערר המשטרה על שחרורם של המתפללים. השופטת קיבלה את עמדתו של עו"ד חי הבר מארגון חוננו ואף מתחה ביקורת על כך שהמשטרה והצבא עצרו את המתפללים אך לא עצרו ולו אחד מהפורעים הערבים.

השופטת קבעה כי החלטתו של בית המשפט השלום ששחרר את המתפללים ללא תנאי וקבע כי לא ביצעו עבירה, מקובלת עליה, וכי הכניסה לכפר ולקבר יהושע בן נון מותרת ולפיכך התנהגות המתפללים אינה מהווה עבירה על החוק.

"משלא חל איסור להיכנס לתחומי שטח B ובכללו הכפר כיפל חארס, הרי שלא ניתן לייחס למשיבים עבירה כשהיא אך בשל התנהגות התושבים במקום שעלתה לכדי הפרות סדר, ידויי אבנים תוך קריאות 'איטבח אל יהוד'", כתבה השופטת בכור בהחלטתה. "בעניין זה לא התקבלה תשובה עניינית לתמיהה שעלתה מדברי ב"כ המשיבים, כמו גם על ידי בית המשפט, מדוע לא נעצר אף אחד מהמתפרעים במקום אלא רק המשיבים בלבד".

עו"ד חי הבר מארגון חוננו בירך על החלטת בית המשפט ואמר כי "כל עוד אין איסור חוקי להיכנס לאזור מסויים, על המשטרה ועל הצבא לאבטח את האזרחים המגיעים להתפלל. בשביל זה קיימים כוחות הביטחון, לעצור טרוריסטים ועבריינים, ולא אזרחים שלא עברו על שום חוק ובסך הכל ביקשו לממש את זכותם להתפלל", אמר.

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "במקום לעצור פורעים ערבים שניסו לרצוח יהודים, המשטרה נותנת להם פרס ועוצרת את היהודים. אנו שמחים שבתי המשפט לא נתנו יד להתנהלות מסוכנת זו של המשטרה המעודדת לצערינו את הטרוריסטים הערבים".
יהושע בן נון כיפל חארת בית משפט משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד