י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשש מעליית שכר הלימוד במאות שקלים מביא לפיצוץ בין פרוש למרגי

זה התחיל מדיון סוער בוועדת החינוך של מרגי והגיע לישיבת הסיעה של יהדות התורה - החשש: הורים לילדי תלמודי תורה וישיבות קטנות יצטרכו לשלם עוד מאות שקלים בחודש שכר לימוד. האם הנציגות החרדית פיספסה בטעות • צפו בדיון הסוער שהתקיים בצהריים בכנסת בעקבות חתימת שר הבריאות על תקנון חדש לאוכל בריא

חשש מעליית שכר הלימוד במאות שקלים מביא לפיצוץ בין פרוש למרגי
עיבוד מורן כהן צילום פלאש 90

דרמה וצעקות בועדת החינוך של הכנסת: בדיון שהתקיים סביב תקנות איכות המזון במוסדות החינוך, תקף שלמה ברילנט מנכ"ל איגוד מנהלי הישיבות, את משרד החינוך והבריאות, על התקנות החדשות המחייבות כל מוסד בארוחה בשרית בריאה, שלדבריו יגרמו לעליית שכר ההורים במוסדות החרדים, הוא דרש לעצור את ההצבעה, כיוון שלדבריו הדבר עלול לגרום לנזק להורי תלמידי 'הישיבות הקטנות' ותלמודי תורה שמספקים ארוחות צהריים לתלמידים.

ברלינט טען כי הוא מייצג 30 אלף תלמידים ו"בניגוד לכלל מוסדות משרד החינוך - המוסדות החרדים לא מקבלים תקצוב ייחודי למזון,והכסף מגיע מתוך התקציב הכולל", לדבריו, "תקנון האוכל החדש ייקר באופן משמעותי את עלות התפריט ויגרום שהורים יאלצו לשלם עוד כמה מאות שקלים בחודש, פירוש הדברים העלאת שכר הלימוד באופן דרמטי, לא הוגן לעשות זאת בלי דיון".

בהמשך הנושא הגיע לישיבת סיעת יהדות התורה. למרות התכנון, ישיבת הסיעה לא דנה היום בסוגיית הכספים הקואליציונים וחלוקתם על ידי ח"כ משה גפני - על השולחן עלתה הדרמה שהתחוללה הבוקר בועדת החינוך סביב אישור תקנות איכות המזון במוסדות החינוך והנזק הכלכלי להורי תלמידי הישיבות ותלמודי התורה. מי שהציג את הנושא היה ח"כ יעקב אשר, כשאליו הצטרף סגן שר החינוך מאיר פרוש.


מוקדם יותר בוועדת החינוך, מרגי הפיל את התיק על שר הבריאות יעקב ליצמן ואמר, "אנחנו בפלונטר כאן. משרד הבריאות החליטו שזה התפריט הבריא וזה מה שינתן לכל ילדי ישראל, הוא זה - ליצמן שכבר קיבל החלטה ואישר את התקנון בתור שר הבריאות, אם ליצמן חושב שזה יזיק לעולם התורה, שיבטל את האישור שנתן".

בנוגע לחלקו של סגן שר החינוך פרוש, מרגי התבטא שגם הוא אישר זאת, אך ברילנט תיקן אותו. לסיום, מרגי הודיע כי הוא אינו יכול לעצור את התקנון והדבר אושר, אולם ח"כ יעקב אשר הוזעק למקום והגיש רביזיה - מה שיעכב את האישור הסופי.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אומר ברילנט כי "לא יתכן ששוב ההורים החרדים יפגעו ויאלצו לשלם יותר רק בגלל הליך לכאורה טכני", לדבריו, "נאבק בלי חת ומורא עד שהנושא יוסדר מול כל הגורמים הרלוונטים".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בישיבת סיעת 'יהדות התורה' הסביר ליצמן כי הוא כשר הבריאות חייב לדאוג לאוכל בריא בכל המוסדות, חרדים וחילונים כאחד וכעת נדרש לפתור את הבעיה התקציבית שנוצרה למוסדות החרדים.

מנגד, סגן השר פרוש תקף בחריפות את מרגי שלא נאות לדחות את אישור התקנון שיגרום נזק לעולם התורה. "יש שתי סיעות ש"ס, של מרגי וש"ס הרגילה. לא יתכן שדווקא מרגי מזיק לעולם התורה".

פרוש הוסיף לתקוף את מרגי, "גם בנושא של הסמינרים אנחנו משתיקים את הנושא, אבל מרגי שוב מבעיר את השטח כל הזמן". פנינו לח"כ מרגי שיגיב על המתקפה של פרוש עליו, לכשתתקבל תגובתו, נפרסמה.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי סוכם בישיבת הסיעה שח"כ אשר יפנה לש"ס בנושא. עוד הוחלט כי עמדת סיעת 'יהדות התורה' כולה היא: להתנגד לאישור התקנון, והרביזיה שהגיש אשר הבוקר בועדה, היא למעשה בשם ומטעם כולם.

מרגי. צילום: יונתן זינדלצילום: מרגי. צילום: יונתן זינדל
מרגי. צילום: יונתן זינדל

תגובת ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת חינוך: "בהתייחס לדברים שלכאורה נאמרו בישיבת סיעת יהדות התורה. נושא התקנות שהובאו לוועדה נמצאים בתחום סמכותו של שר החינוך ובהתייעצות עם שר הבריאות. למרות שהשדלן שלמה ברילנט פנה לשר הבריאות. לא מצא שר הבריאות ממש בדבריו.

"בישיבת הוועדה ביקש ח"כ מרגי מהשדלן ברילנט להציג את הערות הרלוונטיות מהם משמע פגיעה בת"ת או בישיבות הקטנות, השדלן בחר לעזוב את האולם ולצעוק מחוץ לאולם.

"כידוע לסיעת יהדות התורה יש סגן שר במשרד החינוך ולפלא שהוא לא בחר להביע את התנגדותו או לעדכן את הוועדה. נדגיש: התקנות לא פוגעות בחינוך העצמאי. רשת בני יוסף ותלמודי תורה הפועלים מטעם הרשתות והם חלק מהחינוך המוכש"ר.

"לטענת השדלן שלמה ברילנט התקנות פוגעות בחלק מקהל הלקוחות שלו. וחבל שברילנט בוחר להציג מצג שווא בו הציבור החרדי נפגע מהתקנות שנועדו לשפר את רמת המזון המוגש לתשב"ר.

"בעצתי הגיש ח"כ הרב יעקב אשר רביזיה לתקנות, כך שניתן מקום לדיון בו יציג ח"כ יעקב אשר את ההסתיגויות מהתקנות, ויהיה בידם סיפק לעצור תקנות המבקשות לספק מזון בריא לילדי ישראל".

עוד נמסר מלשכת מרגי: "הנושא עלה בישיבת סיעת ש"ס יו"ר התנועה ושר הפנים הפריפריה והגליל הרב אריה דרעי גיבה את עמדתו של יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי. כאמור הנושא ידון בערר אותו הגיש ידידי ח"כ הרב יעקב אשר.
שכר לימוד יעלה פרוש מרגי ליצמן חתם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד