כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הכי בוטים בישיבת הממשלה נגד השבת - שרי ישראל ביתנו

עימות חריף בישיבת הממשלה על חוק השבת: השרה לנדבר תקפה את השר דרעי: "איפה אלוקים שיגן על שומרי השבת?"

Roy Alima/Flash90
Roy Alima/Flash90

שוב מוכח כי בקואליציה הנוכחית המפלגה הכי רחוקה מנושאי יהדות ואידישקייט זו מפלגת 'ישראל ביתנו'. ציטוטים המובאים כאן בהמשך ומתפרסמים לראשונה, מלמדים עד כמה מדובר במנותקים מהקדוש והיקר לעם ישראל.

עימות חריף פרץ אתמול בישיבת הממשלה בנושא חוק העזר בת"א לפתיחת מרכולים בשבת. השר דרעי העלה את חשיבות שמירת השבת גם כערך סוציאלי, כאשר החוק החדש מאלץ למעשה אלפי בעלי עסקים לפתוח את עסקיהם בשבת בשל התחרות החדשה שתיווצר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הלוחמים הגדולים בעד החוק המתיר חילולי השבת היו שרי 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן שהגיע במיוחד לישיבה והשרה לנדבר. לדברי גורמים שנכחו בממשלה, הם השמיעו דברים קשים ומזעזעים נגד הכוונה לסגור עסקים בשבת ובעד חילול שבת בפרהסיה.

כך למשל, השר דרעי העלה בפני הממשלה את הטיעון כי חוק העזר יאלץ אנשים שומרי מסורת להתנהג כחלק מהיהודים בניו יורק, ההולכים בשבת בבוקר לתפילת שחרית בבית הכנסת ולאחמ"כ פותחים את חנותם מחוסר ברירה.

על כך ענתה השרה לנדבר בחוצפה לשר דרעי: "מה אתה דואג לשומרי השבת? איפה אלוקים שישמור עליהם?" (עפ"ל) למשמע הדברים הביע השר דרעי זעזוע רב מהדברים. מאוחר יותר התבטא ואמר כי "לולא כבוד הנוכחים במקום היה הופך את השולחן בזעם".

יצויין, כי גם בקרב שרי הליכוד נשמעה התנגדות לביטול חוק העזר, אולם יש מהם התומכים בהחזרת הסמכויות לידיו של שר הפנים אריה דרעי.
ישראל ביתנו נגד השבת חצופים ובועטים בשבת לנדבר וליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד