י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בכמה נמכרו משקפי השבת של החזון איש?

משקפיים של מרן החזון איש זיע"א, אותם נהג להרכיב בשבת, נמכרו השבוע לשלושה אופטומטריסטים בסכום שיא של 17 אלף דולר • כל הפרטים

משקפי החזון איש (מתוך אתר בית המכירות)
משקפי החזון איש (מתוך אתר בית המכירות)

משקפיים של מרן החזון איש זיע"א, אותם נהג להרכיב בשבת, נמכרו השבוע לשלושה אופטומטריסטים בסכום שיא של 17 אלף דולר. מדובר במשקפיים שהידיות שלהם מעוצבות כמין עיגול כדי שייחשבו לפריט לבוש, כך טוענים תלמידיו של הרב, שמקפידים אף הם לעקם את הידיות של המשקפיים שלהם כמין עיגול כדי שהם יחשבו גם לפריט לבוש ובכך לפתור את הבעיה של טלטול בשבת.

המשקפיים המיוחדות הוצעו למכירה על ידי אתר המכירות "ירושלים של זהב", בסכום התחלתי של אלפיים דולר. באתר המכירות נכתב כי "מדובר במשקפיים מיוחדות שעשויים צמודים מאוד לראש כדי לפתור את שאלת היציאה בהם בשבת. מי ימלל כמה מקרא קראו בהן, כמה משנה שנו בהן וכמה תלמוד ופוסקים למדו בהן! מי ימלל את גדולתו וגבורתו של מרן שמפיו אנו חיים. זכותו תגן עלינו. ישנה מסורת מפורטת ומדויקת על שייכות המשקפיים למרן ה"חזון איש".

הסיפור המיוחד על המשקפיים, סיפור שסופר ועבר מדור לדור, מספר על יהודי עני ואביון שלא היה בידו די כסף לקנות משקפיים ומצב ראייתו הלך והחמיר. ה"חזון איש" החליט להעניק לאיש את משקפי השבת שלו ולרכוש לעצמו משקפים אחרות.

היהודי האביון קיבל את המשקפיים, שמר עליהם והעביר אותם לבנו שאף הוא הקפיד על שמירתם במשך עשרות שנים.

כאמור, לפני מספר חודשים הוצעו המשקפיים למכירה במחיר התחלתי של אלפיים דולר, ובאתר העריכו שהמשקפיים יימכרו במחיר שנע בין 5,000 ל-8,000 דולר. כאמור, השבוע נמכרו המשקפיים בסכום שיא של 17 אלף דולר.

אתר "מצב" מדווח כי את המשקפיים רכשו שלושה שותפים - שניים מארה"ב ואחד מהארץ. השותפים הם "גרייטר אופטיקס" מבורו פארק, "גפן אופטיקל" מלייקווד ו"ויסטה אופטיקל" מירושלים.

יעקב פוקס, בעליה של חנות האופטיקה בבורו פארק, אמר שהוא מתכוון בקרוב להציג את המשקפיים לראווה כדי שהציבור יוכל לראותם. המשקפיים המיוחדות ינדדו משותף אחד לשני ויגיעו גם לארץ.
משקפיים מרן החזון איש מכירה פומבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד