כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חתנו של טראמפ מסעיר שוב את הצמרת הפוליטית בוושינגטון

ג'ארד קושנר, חתנו היהודי של נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ, מצליח להסעיר שוב את הצמרת הפוליטית של וושינגטון, זאת בעקבות הפרסומים כי הוא ימונה בקרוב ליועצו של חמיו למדיניות חוץ - אחד התפקידים הבכירים ביותר בבית הלבן

ג'ארד קושנר (רויטרס)
ג'ארד קושנר (רויטרס)

ג'ארד קושנר, חתנו היהודי של נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ, מצליח להסעיר שוב את הצמרת הפוליטית של וושינגטון, זאת בעקבות הפרסומים כי הוא ימונה בקרוב ליועצו של חמיו לענייני מדיניות חוץ - אחד התפקידים הבכירים בבית הלבן.

על פי הדיווחים בארה"ב, טראמפ מתכוון להודיע על מינוי קושנר באופן רשמי במסיבת עיתונאים שתיערך ביום רביעי הקרוב.

בתחילת השבוע דווח על כך שבכירי צוות המעבר הורו לממונים על מדיניות החוץ בבית הלבן להעביר את כל ענייני מדיניות החוץ, שאמורים לעבור לידיו של הנשיא טראמפ, לחתנו ג'ארד קושנר, שיתמנה ליועץ הבכיר לענייני חוץ בבית הלבן.

בסוף השבוע שעבר שיגרה ועדת האתיקה מכתב לצוות המעבר בו הם קובלים על הלחץ המופעל עליהם לבדוק בתוך זמן קצר את כשירותם של האנשים השונים שמבקש הנשיא טראמפ למנות ואשר אמורים לעבור בשבוע הבא שימוע בסנאט לצורך אישורם הסופי.

במכתב נאמר כי לגבי מספר אנשים עדיין קיימת בעיה. בד בבד, כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי קושנר שכר את שירותיו של משרד עורכי דין בוושינגטון המתמחה בענייני אתיקה על מנת שיבדוק את משמעותו של חוק הנפוטיזם, חוק האוסר על נשיא למנות קרובי משפחה לתפקידים בכירים, וכיצד ניתן לעקוף אותו.

עורכי הדין בודקים האם חוק הנפוטיזם חל גם על חתן או רק על ילדיו של הנשיא הנבחר, וכן את הסוגיה אם קושנר יוכל לקבל שכר עבור עבודתו. כלי התקשורת האמריקנים גם דיווחו כי עורכי הדין של קושנר עוסקים גם בהתפטרותו של קושנר מניהול עסקי הנדל"ן של משפחת קושנר.

רשת CNN דיווחה כי במסיבת העיתונאים יודיע טראמפ כי בתו איוונקה, שאמורה היתה לנהל את עסקיו של טראמפ, החליטה לוותר על התפקיד. משפחת קושנר עומדת לעבור להתגורר בוושינגטון לא הרחק מהבית שרכשה משפחת אובמה, שתעזוב ב-20 לחודש את הבית הלבן.

עורך דינו של קושנר מסר בתגובה ל-NBC: "מר קושנר מחויב למלא את חוקי המנהל התקין הפדרליים ואנחנו מתייעצים עם לשכת האתיקה בנוגע לצעדים שהוא ינקוט".
ג'ארד קושנר דונלד טראמפ הבית הלבן מינוי מקורבים מדיניות חוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד