כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הכלכלן הראשי של גולדמן סאקס: אלה הם שלושת הסיכונים הגדולים ב-2017

נשיאות טראמפ, הפוליטיקה האירופית ובועת החוב האדירה של סין מאיימים על הכלכלה העולמית בשנה הנוכחית, לפי יאן הציוס, הכלכלן הראשי של בנק ההשקעות

  • י"ב טבת התשע"ז
הכלכלן הראשי של גולדמן סאקס: אלה הם שלושת הסיכונים הגדולים ב-2017



הכלכלן הראשי של גולדמן סאקס, יאן הציוס, הזהיר היום (שני) בכנס בלונדון מפני שלושה סיכונים מרכזיים לכלכלה העולמית ב-2017: שנת נשיאותו הראשונה של דונלד טראמפ בארה"ב, טלטלות פוליטיות באירופה, ובועת החוב של סין.

"הסיכון הראשון קשור למעבר לממשל טראמפ, שמהווה פנייה חדה לעבר פרוטקציוניזם, וזה בהחלט משהו שאני חושב שהוא סיכון מדאיג לכלכלה העולמית", אמר הציוס. טראמפ כבר אותת כי בכוונתו להטיל חסמים אגרסיביים על יבוא רכב ממדינות כמו מקסיקו, יפן וסין, וכבר גרם לפורד להודיע על ביטול תכנית לבניית מפעל למכוניות בשכנה מדרום.

הפוליטיקה האירופית היא הסיכון השני, כשהציוס ממקד את תשומת הלב בספרד, שסובלת משיעור אבטלה של יותר מ-20% ומתקשה כבר שנה להרכיב קואליציה מתפקדת, ולאיטליה, שבה צפויות בחירות חדשות לאחר שראש הממשלה מתיאס רנצי התפטר בחודש שעבר בעקבות כשלונו במשאל העם שנערך בדצמבר על רפורמות מבניות. השנה ייערכו בחירות בכמה מהמדינות החשובות ביבשת - הולנד במארס, צרפת במאי וגרמניה בספטמבר, וכשבשלושתן צפויות מפלגות ימין קיצוני אנטי-איסלאמי להתחזק משמעותית, על רקע גל הפיגועים הקטלניים שפקד את אירופה בשנתיים האחרונות ומשבר הפליטים המוסלמים. לזעזועים הצפויים תינתן דחיפה מתחילת המגעים על הברקזיט, עד להשלמתה של עזיבת בריטניה את האיחוד.

ייתכן שהסיכון השלישי עשוי להיות הגדול מכולם - משבר החוב של סין. "סין ממשיכה לרשום גידול חד בחובות שלה ובשיעור החוב ביחס לתמ"ג, כך שבכוונתנו לתת תשומת לב רבה לאיתותים מסין", אמר הציוס. לפי הערכות שונות, רמות החוב של סין הגיעו לשיעור מדהים של 280% מהתמ"ג, מה שמגדיל את הסיכויים למשבר כלכלי מטלטל בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.
דונלד טראמפ צאי אינג-ון שי ג'ינפינג גולדמן סאקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד