י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אוי לבושה: חזן יחוקק חובת נוכחות בלוויה

נציגי הממשלה לא טרחו להשתתף בהלוויות נרצחי הפיגוע, וחבר הכנסת אורן חזן החליט לשים לזה סוף - והגיש הצעת חוק הבוקר

נתניהו בזירת הפיגוע, ללוויות לא בא. צילום: פלאש90
נתניהו בזירת הפיגוע, ללוויות לא בא. צילום: פלאש90

ח״כ אורן חזן הניח הבוקר (שלישי) על שולחן הכנסת הצעת חוק המחייבת השתתפות נציגות ממשלתית, שרים או סגני שרים, בכל הלוויה של נפגעי פעולות איבה, חיילים או אזרחים.

הצעת החוק באה בעקבות הביקורת שנשמעה אתמול על העובדה ששום גורם ממשלתי לא טרח לבוא ולהשתתף בהלוויות נרצחי הפיגוע בארמון הנציב. חזן, שהשתתף בהלווייתה של סגן שיר חג׳אג׳ שהתקיימה בהר הרצל, אמר כי נדהם לגלות שאף שר לא טרח להגיע להלוויה של קצינת צה"ל שנרצחה על ידי מחבל בן עוולה, וכך גם ביתר הלוויות נרצחי הפיגוע.

״דיברתי על כך בעבר שיש להגיש הצעת חוק כזו , אבל היא קיבלה משנה תוקף אחרי שראיתי שאותם שרים שמיהרו להופיע בכלי התקשורת ולגנות את הפיגוע, לא טרחו להגיע להלוויות ולחלוק כבוד אחרון בשם המדינה למי שנרצחו רק בגלל היותם יהודים וחיילים. זו לא מוסיף כבוד למדינה שצריך להגיש חוק כזה, אבל לצערי זו המציאות וחובה עלינו לשנות אותה״, הדגיש ח״כ חזן, שבירך על ההנחיה שפרסם ראש הממשלה המחייבת השתתפות נציגות ממשלתית בהלוויית חיילים.

עם זאת הוסיף חזן כי אין בכוונתו להסתפק בהנחיית ראש הממשלה, ולכן החליט להגיש הצעת חוק שתחייב, כאמור, נציגות ממשלתית בכל הלוויה של נפגע פעולות איבה.

חזן הלויה פיגוע איבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד