י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"בסין בונים בניין בן עשר קומות תוך חודשיים"

שר השיכון גלנט השתתף בישיבת הוועדה בראשות מקלב, והתייחס למצוקת הדיור בישראל

גלנט
גלנט



המאבק החרדי לפתרון מצוקת הדיור במגזר – ממשיך בעוצמה רבה, וחברי הכנסת החרדים מנצלים כל במה או ועדה בכנסת לדרוש ולעלות את הנושא שוב על השולחן. אתמול (שני) בדיון שהתקיים בוועדת המדע בראשות ח"כ אורי מקלב – השתתף שר הבינוי והשיכון יואב גלנט. מקלב פנה אליו ואמר כי "לא ניתן להדיר את הציבור החרדי, החרדים צריכים להיות חלק מרכזי בתכניות המהוות לפתרון מצוקת הדיור".

מקלב גם פרגן לשר הבינוי: "אפשר להגיד שיש שינוי, הרבה מאמצים אתם עושים כדי להתמודד עם מצוקת הדיור, למצוא פתרונות. עושים זאת בכמה גזרות. זה לא רק שינוי מעשי, יש גם שינוי בתודעה. היום אני חושב שהציבור ואנחנו מאמינים שלוקחים זאת באופן אמיתי. המדינה מכניסה את היד לכיס, משקיעה מאמצים ואמצעים רבים כדי להתמודד עם המצוקה. ידם של אלה שרוצים את השינוי גבוה. יש תרומה לא מעטה לאישים שעומדים בראש, אתה כשר השיכון, באמינות, מקצועיות, בדבקות במטרה. שאנחנו מדברים על מצוקות זה גם במגזרים שונים. המצוקה היא של כולם, צעירים, משפרי דיור, והפתרון צריך להיות לכלל הציבור".

השר יואב גלנט בירך את ח"כ מקלב על קיום ישיבה ואמר, "שיתוף הפעולה בין הכנסת לממשלה יביא להאצת תהליכי הבניה, אם לא נגביר את פעולתנו ונהפכה לתעשייתי - על ידי תנופה טכנולוגית נהיה באיחור רב בתחום הבינוי השיכון, תהליך נכון של פיתוח טכנולוגי בתחום הבניה יכול להביא בסופו של תהליך לזירוז הליכי הבניה ואף להוזלת מחירים בענף, בישראל לוקח עשרות שנים מרגע ההחלטה על בניית שכונה ועד שיכנסו האזרחים", אמר גלנט. "השיטה בסין היא בנייה בצורה תעשייתית כך שלוקח לבנות בניין בן עשרות קומות חודשיים שלושה, אם לא נעשה שינוי בקיצור הקצב נתקע שנים אחורה בלי שום סיבה".

מנכ"ל משרד השיכון מר אשל ארמוני שנכח בדיון הסביר את מדיניות משרד הבינוי והשיכון לפיה המשרד מקדם את הבניה המתועשת, "אנחנו מכוונים לשיטות מתועשות יותר, נצטרך לוודא שהתחום בארץ מתחזק כתוצאה מכך. אם נעשה את הדברים הנכונים יקרה מהר יותר ואיכותי יותר ויותר בזול, אמר המנכ"ל והוסיף כי ישנם כיום חסמים רבים, אנחנו מנסים לפתור זאת ועובדים מול מכון התקנים", מר ארמוני הצהיר כי משרדו ימשיך להגיש דו"חות סביב התקדמות הבניה בפני הוועדה.
גלנט דיור מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד