י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מהצוואה של רבי משה שפירא זצ"ל: "בקפידא לא להדפיס את השיעורים"

בעל המחשבה והגאון המופלא הלך לעולמו, רבים מגיעים לנחם, והבוקר בניו פירסמו מודעה עוד בתום ימי השבעה ובה הם מבהירים כי על פי צוואתו אין להדפיס שיעוריו ללא רשות

הגאון רבי משה שפירא זצ"ל
הגאון רבי משה שפירא זצ"ל

מודעה פורסמה הבוקר בשם בני ענק המחשבה, הגאון המופלא רבי משה שפירא זצ"ל המודיעה לציבור כי אין להדפיס את דברי תורתו.

"על פי צוואתו" כך נכתב במודעה בעיתון 'יתד נאמן' "אין לאף אחד רשות בקפידא גמורה, להוציא לאור בכל צורה שהיא, את דברי תורתו הן בארץ והן בחו"ל - ללא קבלת רשות מפורשת מבני המשפחה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסיבה להקפדה זו היא, שרבי משה שפירא זצ"ל הקפיד מאוד בכל שנות חייו לדייק מאוד בדבריו, ושאחרים ידייקו גם הם כשהם מצטטים מפיו.

כך לדוגמא, ידוע הדבר שגם לשיעורים המיוחדים שמסר, לא הסכים שכל אחד יכנס. שיעוריו הרבים נמסרו במספר סגנונות ורמות. לא לכל אחד אישר ואיפשר להשתתף בהם. כל שיעור ייעד לשכבה ולסגנון אחר של תלמידים. חלק לבעלי תשובה, חלק רק לתלמידי חכמים מופלגים, חלק רק לבעלי מחשבה והבנה בעולם הקבלה.

גם מה שהודפס בחייו, על ידי תלמידיו, היו אלה דברים מזוקקים שעברו את ידיו של רבי משה זצ"ל שהגיה ועבר בעצמו על הדברים. יצויין כי באחד המקרים, כשעיתון 'משפחה' הכין כתבה נרחבת למוסף חג, עם ציטוטים מדבריו, הוא פנה והפעיל שליחים שהדברים לא יפורסמו.

במשך חייו מסר אלפי שיעורים, שיחות והספדים שהיו נאמרים בעומק מחשבה. ראשו שהוגדר על ידי תלמידיו לעיתים כ"ראש פלדה" ענה להגדרה - בור סוד שאינו מאבד טיפה. דבריו ריתקו אחריהם אלפים ששתו בצמא את דבריו.

(הגר"מ שפירא זצ"ל בשיעור בפסח בישיבת 'תורת חיים' במוסקבה)
בתוך כך, אל הבית בו יושבים 'שבעה', שמעניין לציין הרבנית האלמנה, גם היא דמות מופלאה וידועה יושבת לעיתים יחד עם הבנים - זורמים רבים. אמש הגיע לנחם יו"ר ש"ס השר דרעי, השר לשעבר גדעון סער וכמובן רבנים וגדולי תורה.
הרב משה שפירא שיעורים קפידא צוואה בני המשפחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד