י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"כאן" מזלזל ביהדות: "כתובה זה משפיל"

תאגיד השידור הציבורי החדש "כאן" פרסם טור דעה מצולם של עיתונאית בו היא לועגת ליהדות ולהליך הנישואין היהודי: "כתובה זה משפיל. נשים תפסיקו להתחתן ברבנות. אישה לא קונים, וטוב שבעד כסף ולא בעד עיזים וגמלים וסוסים"

(מרים אלסטר, פלאש 90)
(מרים אלסטר, פלאש 90) צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 

בושה התאגיד נגד הרבנות! תאגיד השידור 'כאן' העלה לרשת סרטון הקורא לנשים להפסיק להתחתן דרך הרבנות. ״נשים תפסיקו להתחתן ברבנות. אישה לא קונים".

מדובר בטור דעה מצולם של העיתונאית אורית נבון בו היא לועגת ליהדות ולהליך הנישואין היהודי. בכותרת הסרטון בעמוד הפייסבוק של 'כאן' נכתב כך: "איך יכול להיות שב-2017 נשים עדיין נקנות בכסף במעמד החופה? אורית נבון רוצה לכבד את המסורת, אבל דורשת שהמסורת תכבד אותה בחזרה".

בסרטון מוצגת עיתונאית התאגיד 'כאן' אורית נבון כשהיא אומרת: "לא. אני פשוט בהלם. מה פתאום שמישהו יקנה אותי. כתובה זה משפיל".

נבון הוסיפה בין היתר: "הייתי בת אולפנה, ילדה טובה וחשבתי שזה מה יש. ועכשיו הוא קונה אותי ב-400 זוז. וכשבעלי נקב בסכום הכתובה. הרב קרץ לו: 'תכפיל, תכפיל. בת כהן היא אישה קדושה ומיוחסת'. סיגדו לי! יש לי מחיר טוב, אבל היום הייתי אומרת 'לא תודה'".

"זה נכון שצריך לכבד את המסורת, אוקיי. אבל גם המסורת צריכה לכבד אותי" אומרת נבון ומסיימת בקריאה נגד הרבנות: "נשים תפסיקו להתחתן ברבנות. אישה לא קונים, וטוב שבעד כסף ולא בעד עיזים וגמלים וסוסים".

מכאן בהקמה נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "כאן דעה, כשמו כן הוא, מדור דעה המציג מגוון דעות, השקפות וזרמים בחברה הישראלית. חזון התאגיד הוא לייצר שידור ציבורי מגוון, עצמאי ופלורליסטי וכמו רבים מסרטוני הדיגיטל גם סרטון הדעה בנושא הרבנות נשען על עובדות ונתונים ובמקרה הזה של התנועה לחופש המידע ומכון סמית".

כתובה נישואין תאגיד השידור כאן אורית נבון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד