כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

יהודה קמניץ כוכב השיימינג בהצהרה ראשונה לתקשורת

יהודה קמניץ שוחרר מוקדם יותר היום למעצר בית, אחר מעצר של שלושה ימים נוכח חלקו בהפצת תמונות חיילים חרדים במטרה להסית ולבייש אותם

קמניץ. צילומסך
קמניץ. צילומסך

אחר שלושה ימים במעצר, שוחרר יהודה קמניץ ה'משיב' בישיבה, שנעצר בחשד להפעלת קמפיין להכתמת והבאשת שמם של חיילים חרדים, באמצעות הפצת תמונותיהם מ'קפה אינטרנט' שבהמשך הוכתר כ'גמח אינטרנט'.

קמניץ אמר בשחרורו מהמעצר: ״הוכח בפעם המי יודע כמה שיש רדיפה במדינת ישראל כנגד אנשים שחושבים, וזכותם לחשוב, שגיוס חרדים לצבא, זה לא הולך ביחד. או שאתה חרדי, או שאתה בצבא. מי שרוצה להתגייס לצבא שיבושם לו, רק שיוריד את הכיפה השחורה מהראש, ושילבש כיפה סרוגה".


התהלוכה בבני ברק. צילום: יענקי פרבר

קמניץ הוסיף ואמר: ״יש רדיפה אובססבית כנגד כל אלו שלא חושבים כמו המדינה. יש כאן תפירת תיק וסתימת פיות, על דברים שלא היו ולא נבראו. חרדים בצבא זה כלאיים, או חרדי או צבא. אין שום בעיה שחרדי יהיה בצבא, רק שיחליף לכיפה סרוגה. המדינה סותמת פיות כמו במשטרים אפלים".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בפלג הירושלמי יקיימו היום תהלוכת קבלת פנים בבני ברק, לכבוד שחרורו של עצור 'כוכב השיימינג' האברך יהודה קמניץ.

התהלוכה תצא מרחוב דסלר פינת חזו"א לביתו ברחוב ורנר דרך רחובות דסלר, חזון איש ונחמיה.



עוד נודע ל'בחדרי' כי מי שפעל מול המשטרה הוא נציג הקבוצה במועצת העיר בני ברק משה מלאכי. המשטרה אישרה קיום תהלוכה וקבלת פנים.

עו"ד שלום בן שבת, פרקליטו של החשוד אמר ל'בחדרי חרדים' כי "כפי נטען על ידינו למן הרגע הראשון, לאור תשובותיו של נציג המשטרה לאורך ההליך כולו, הרי שקיים ספק רב אם בחשד המיוחס לחשוד - חשד אותו מכחיש החשוד מכל וכל - יש כדי ביצוע עבירה. קשה להתעלם מתחושותיו של החשוד לפיהם מעצרו הינו בבחינת מעצר "ראווה" בכדי להשביע את נהמות ההמון בניהם פוליטיקאים שבנסיבות אחרות רוממות "חופש הביטוי" בגרונם"

גרפיטי חרדקים חיילים. צילום: יוסי גוטהולדצילום: גרפיטי חרדקים חיילים. צילום: יוסי גוטהולד
גרפיטי חרדקים חיילים. צילום: יוסי גוטהולד

הבוקר זו היתה הפעם הרביעית שיהודה קמניץ (35) מבני ברק הובא לבית משפט השלום בתל אביב. בתום הדיון שוחרר למעצר בית של ארבעה ימים.

"מדובר באדם שניהל מאגר מידע של אוכלוסיית חרדים במדים, המאגר פומבי בעל גישה לכל מאן דהוא" אמר נציג המשטרה בדיון, אלי לוריא, וביקש לשחררו למעצר בית. השופטת עמיתה חיותה כוחן עומר החליטה לקבל את הבקשה ושיחררה את קמניץ בהתחייבות עצמית בסך 3,000 ש"ח, ערבות עצמית של 2,500 ש"ח וסכום דומה של ערבות מצד אשתו. הפקדה במזומן 1,000 ש"ח והרחקה מכל גישה לאינטרנט למשך 30 יום.

כמו כן הורתה השופטת על הרחקתו מגמ"ח האינטרנט ברחוב לנדא שם נעצר, וכן מהגמח ברחוב בן יעקב 18 בעיר, וכל גמח או קפה אינטרנט למשך 30 יום. בנוסף, ישהה במעצר בית בביתו ברחוב ורנר עד ליום שישי.

קמניץ נעצר ביום שישי האחרון לפנות בוקר והובא עוד באותו היום לבית המשפט, שם הוארך מעצרו עד ליום ראשון. בתחילת השבוע הוארך מעצרו עד היום ואתמול הגיש פרקליטו עו"ד שלום בן שבת ערר לבית המשפט המחוזי שם דחו את הערר. כאמור, היום הצדדים ביקשו במשותף לשחררו בתנאים מגבילים.


עוד לפני היציאה לתהלוכה ביקש קמניץ תפילין, אותם הניח זמן קצר לפני השקיעה, בטענה כי התפילין בבית המעצר לא היו מהודרות מספיק.
יהודה קמניץ כוכב השיימינג נגד חיילים חרדים חרדקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד