כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אמה של שירה בנקי ריחמה על העציר החרדי

השופטת מיקה בנקי, אמה של שירה בנקי ע"ה, שנרצחה במצעד בירושלים על ידי הרוצח ישי שליסל, ריחמה על עציר חרדי שנעצר בהפגנה בצומת כיכר השבת • הפרטים המלאים

הפגנה בכיכר השבת. צילום אילוסטרציה: יחיאל גורפיין
הפגנה בכיכר השבת. צילום אילוסטרציה: יחיאל גורפיין

השופטת מיקה בנקי, אמה של שירה בנקי ע"ה, שנרצחה במצעד בירושלים על ידי הרוצח ישי שליסל, ריחמה על עציר חרדי שנעצר בהפגנה בצומת כיכר השבת.

במהלך הימים האחרונים נערכות מידי ערב הפגנות בצומת כיכר השבת בירושלים בעקבות המשך מעצרו של החשוד בתקיפתם של סגן שר החינוך מאיר פרוש ובנו ישראל ראש עיריית אלעד לפני כעשרה ימים.

בהפגנה שנערכה ביום ראשון בערב נעצר שמואל שפירא, בחשד שהשתתף בהתקהלות אסורה, חסם ציר אוטובוסים וניסה לסכל את מעצרו. בחקירתו בתחנת המשטרה שמר על זכות השתיקה והובא אתמול (ב') לבית המשפט שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשלושה ימים.

בניגוד לבקשת המשטרה להותירו במעצר, השופטת מיקה בנקי נעתרה לבקשת עורך הדין נדב גדליהו והחליטה לשחררו בתנאים מגבילים הכוללים הפקדה של 3,000 ש"ח.

להפתעת השופטת בנקי, הבוקר הובא החשוד שוב בפניה. נציג המשטרה אמר כי שפירא לא עמד בתנאי השחרור ולכן הובא בשנית. "המשיב הוא חסר כל" אמר לשופטת פרקליטו של שפירא עו"ד גל נשרים, והוסיף כי סכום ההפקדה שנקבע על 3,000 הוא גבוה מידי עבורו, "הוא יכול לעמוד גג ב-500 שקלים".

השופטת מיקה בנקי, שבתה שירה ע"ה נרצחה על ידי ישי שליסל במצעד בירושלים, החליטה להתחשב בעצור החרדי ואמרה כי לאור היעדר צפי להגשת כתב אישום בטווח הקרוב "אני מורה כי התנאי של ההפקדה יועמד על סך של 500 שקלים".

גם אתמול וגם היום נערכו הפגנות בצומת כיכר השבת, במהלכם דרדרו פחים לכביש וגרמו לחסימתו. כוח משטרה שהוזעק למקום פתח את הציר למעבר כלי רכב. במהלך ההפגנה הערב המשטרה עצרה לפחות שניים בחשד להפרת הסדר הציבורי.
מיקה בנקי בית משפט כיכר השבת הפגנה שירה בנקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד