י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אבידן מתייחס לראשונה להתפטרות: "לאנשים אין טיפת בושה; רוצה שקט"

יהודה אבידן, מבכירי ש"ס, התפטר במפתיע מתפקידו כנציג ש"ס בוועדת הבחירות והצית גל פרסומים על מאבק בסיעה. כעת, לראשונה, אבידן מתייחס להתפטרות: אשאר בש"ס כל חיי. כנפו: בתו הייתה כל עולמו. גורם: "לא מסיבות אישיות"

יהודה אבידן. "רוצה לנוח, עובר תקופה לא קלה". צילום: יעקב כהן
יהודה אבידן. "רוצה לנוח, עובר תקופה לא קלה". צילום: יעקב כהן

יהודה אבידן, מבכירי תנועת ש"ס, התפטר השבוע במפתיע מתפקידו בוועדת הבחירות המרכזית מטעם ש"ס והצית גל של פרסומים על מאבק בסיעת ש"ס באשדוד. כעת, לראשונה, אבידן מתייחס להתפטרות המפתיעה.

אבידן הצהיר בימים האחרונים כי המהלך נובע מסיבות אישיות, על רקע פטירתה הכואבת של בתו, אך הפרסומים על כך שהדבר נובע ממאבקים פנימיים בסיעה באשדוד לא מרפים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי אבידן עדיין מתעקש בשיחות עם מקורביו כי המהלך נובע מסיבות אישיות. "זה מסיבות אישיות בלבד. לא קשור לשום דבר. כל מה שכתוב בתקשורת, אני לא מתכוון להגיב לזה. שום כלום. מותר לי לעשות דברים מסיבות אישיות" אמר אבידן למקורביו.

אבידן הכחיש כי הדבר נובע ממאבקים פנימיים ואמר למקורביו: "אני כל כך לא בדברים האלה, זה לא מעניין אותי הדברים האלה. אני לא מתכוון להגיב, הכל שטויות. אני בכלל לא מתכוון להכנס לבושה הזאת. לאנשים אין טיפת בושה. עזבו אותי מהשטויות האלה, לא מעניין אותי ולא כלום. מותר לי לקבל החלטות אישיות, אני עובר תקופה לא קלה. מי שרוצה שיכבד את זה ומי שלא, לא".

אבידן שב והכחיש את הדיווחים על קרע בינו לש"ס ואמר: "אני עדיין איש ש"ס ותומך בה. ש"ס זה הלכה, ש"ס זה לא פוליטיקה. אין פה שאלה בכלל. לא מעניין אותי מה כותבים. כתבתי לאריה בצורה הכי ברורה: 'ש"ס היא הבית שלי ואין לנו משהו אחר', ואוי ואבוי אם מישהו ידבר נגד ש"ס.

"אני רוצה לנוח, אני רוצה שקט, אני רוצה להיות עם עצמי, מותר לי. עזבו את הפוליטיקה המסריחה וכל הדברים האלה. לא מעניין אותי מה כותבים אנשים. בש"ס הייתי ובש"ס אשאר כל חיי".

כאמור, התפטרותו של אבידן הגיעה בהפתעה. במכתב ששיגר אבידן ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי הוא כתב: "ברצוני להודיעך כי עקב סיבות אישיות החלטתי להתפטר מתפקידי כחבר וסגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזיות".

בהמשך כתב אבידן לדרעי: "ברצוני להודות לך ולתנועת ש"ס הקדושה על האמון והזכות שניתנה לי לשרת ולסייע לה מזה כשלושה עשורים. תנועת ש"ס יקרה ללבי מאוד ותמיד אמשיך ללא כל תנאי לראות בה כבית שני שלי".




לאחר ההתפטרות המפתיעה היו שטענו כי ההתפטרות מגיעה על רקע חילוקי דעות בינו לבין מ"מ ראש העיר אשדוד, עמרם כנפו, בנוגע למינויים שונים. כאמור, אבידן מכחיש זאת מכל וכל.

גם עמרם כנפו עצמו הכחיש בשיחה עם "בחדרי חרדים" את הטענות. כנפו אמר הערב ל"בחדרי" כי "אין קשר בין ההתפטרות של יהודה אבידן מוועדת הבחירות למינויים בלשכה שלי. אבידן לא קשור ללשכתי, הוא לא קובע מי ימונה ומי לא. ועדת הבחירות המרכזית לא קשורה לאשדוד. איך מישהו יכול להתערב במינויים שלי?".

לדברי כנפו, "מאז פטירת בתו של אבידן לפני כשבועיים, הוא לקח את זה קשה, היא הייתה כל עולמו. הוא ויתר על הרבה דברים בשביל לטפל בבת שלו. אבידן הוא איש ש"ס ויישאר איש ש"ס. ועדת הבחירות זה בלי כסף, זה סך הכל ייצוג מסויים".

למרות הדברים הנחרצים של אבידן וכנפו, בקרב חוג מקורביו של אבידן ידוע כי הוא התגאה לא פעם ולא פעמיים בתפקידו כנציג ש"ס בוועדת הבחירות ואין אפשרות לומר כי מדובר בתפקיד פעוט עבורו.

גורמים המכירים את הנפשות הפועלות אמרו ל"בחדרי חרדים": "אין שום ספק שההתפטרות אינה קשורה לסיבות אישיות. בלי ספק קרה משהו בש"ס. כל הדיבורים על "סיבות אישיות" הם מסך עשן אחד גדול לסיבה האמיתית, שעדיין נותרה עלומה".
יהודה אבידן ש''ס התפטרות אריה דרעי עמרם כנפו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד