י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תביעה נגד טוויטר: "סייעה לפיגוע"

משפחותיהם של שניים מקרבנות פיגועי דאעש בפריז ובבריסל, הגישו תביעה פורצת דרך נגד חברת "טוויטר". התביעה הוגשה בשל תפקידה המשמעותי של זו, בסיוע לארגון הטרור בביצוע התקפות הטרור בפריז ובבריסל, בהם נהרגו קרוב ל-200 בני אדם

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

משפחותיהם של שניים מקרבנות פיגועי דאעש בפריז ובבריסל, הגישו היום (ג') באמצעות ארגון שורת הדין הישראלי תביעה פורצת דרך נגד חברת "טוויטר". התביעה הוגשה בשל תפקידה המשמעותי של זו, בסיוע לארגון הטרור בביצוע התקפות הטרור בפריז ובבריסל, בהם נהרגו קרוב ל-200 בני אדם, ונפצעו מאות רבות.

לדברי עורכת הדין של המשפחות, ניצנה דרשן-לייטנר, העומדת בראש ארגון "שורת הדין", "זוהי התביעה הראשונה המעלה על נס ומתעדת בפירוט כיצד נטלה טוויטר את תפקיד המפתח שלה בהפיכת דאעש לארגון הטרור האימתני ביותר בעולם כיום, וכיצד דאעש השתמשה באופן ייחודי בטוויטר בהקשר לשניים מהפיגועים הקשים ביותר באירופה בעת האחרונה.

ביחס למדיות חברתיות מקבילות, דווקא טוויטר מכולם, עמדה על סירובה העיקש לנתק את שירותיה עבור טרוריסטים, בהצהירה כי "על הציוצים להמשיך ולצייץ בלי הפרעה", אף שמשמעותן הישירה היא רצח המוני של בני אדם.

התביעה, שהוגשה בבית המשפט הפדרלי המחוזי בדרום מדינת ניו יורק, הינה בדרישה לפיצויים נזיקיים ופיצויים עונשיים על מותם של שני קרבנות פיגועי דאעש. אלו הם שני הקרבנות; אלכסנדר פינצ'ובסקי (29), שנהרג על ידי מתאבד דאעשי שפוצץ עצמו בבריסל, בלגיה, ב-22 במרץ 2016 וכן ניומי גונזלס, (26), שנהרג על ידי טרוריסט פעיל דאעש במתקפת ירי בפריז, צרפת, ב-13 בנובמבר 2015.

התביעה, (Cain v. Twitter, Inc) מתארת בפירוט רב דרכים רבות וייחודיות בהן דאעש עשתה שימוש בפלטפורמת טוויטר ככלי נשק במלחמתה הטרוריסטית, כולל אפליקציות ספציפיות, האשטאגים ייעודיים המכפילים כל ציוץ מטעמם פי כמה, גיוס חברים חדשים באופן שיטתי, ושאר פעולות שאפשרה להם הרשת על מנת להיהפך לארגון הטרור המאיים ביותר בעולם כעת.

בכתב התביעה גם מודגם כיצד השתמשו אנשי דאעש בטוויטר, ובאופן ספציפי כיצד עשו זאת לפני, במהלך, ולאחר הפיגועים בפריז ובריסל. זאת לצורך גיוס פעילים, הפצת האידיאולוגיה, והפחדת ההמונים. טוויטר שימשה ככלי נאמן בידי אנשי מפתח באותם פיגועים, כולל את המפקד הישיר של ההתקפה בפריז, וכולל את המהנדס מטעם דאעש שבנה את הפצצות בשני הפיגועים, ובעצמו התפוצץ כמתאבד בפיגוע בבריסל.

"כתב התביעה חושף קשרים ישירים בין טוויטר ובין הטרור, וכאשר הצדק ייעשה במקרה הזה, זה יכריח את טוויטר, לצד אחרים, להפנים שתמיכה בטרור אינה משתלמת" הוסיפה עו"ד לייטנר.

שורת הדין הינו ארגון זכויות אדם היושב בתל אביב ומתמחה בתביעות נגד טרור ובייצוג מאות קרבנות טרור יהודים וישראלים, וגם אחרים. הארגון מנהל תביעות הן בארץ והן בחו"ל כנגד ארגוני טרור, כנגד מדינות תומכות טרור וכנגד גופים המממנים ומסייעים לטרור בכל דרך. הארגון לקח על עצמו כמטרה לרושש את ארגוני הטרור, מתוך הבנה שהכסף הוא החמצן לטרור. תביעה אחת בכל פעם.

ארגון שורת הדין כבר זכה בפסקי דין של למעלה ממיליארד דולרים, מתוכם הוא הקפיא למעלה מ-600 מיליון דולרים של נכסי טרור, והצליח עד היום לממש למעלה מ-200 מיליון דולרים שהגיעו לידי נפגעי הטרור ובני משפחותיהם. בשנת 2015 זכה הארגון בפסק דין של 655 מיליון דולרים מבית משפט פדרלי כנגד הרשות הפלסטינית ואש"ף בגין אחריותם לפיגועי טרור. הגם שנושא הסמכות בתיק זה עודנו נתון לדיונים בערכאות ערעור אמריקניות.
טוויטר דאעש תביעה פריז בריסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד