כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סערה בארה"ב: בידי רוסיה "מידע רגיש" על הנשיא הנבחר טראמפ

שבוע וחצי בלבד בטרם יושבע לנשיאות ארצות הברית מפרסם ה-cnn כי הבולשת האמריקנית גילתה כי בידי רוסיה מוחזק מידע שעשוי להביך מאד את הנשיא הנבחר דונאלד טראמפ, והופכת אותו לסחיט • המידע הוצג בפני הנשיא אובמה והנשיא הנבחר

דונאלד טראמפ, צילום: רויטרס
דונאלד טראמפ, צילום: רויטרס

בכירים בשירות המודיעין האמריקני הציגו בפני אובמה וטראמפ את המידע כי רוסיה מחזיקה בידי פרטי מידע אישי וכלכלי על הנשיא הנבחר דונאלד טראמפ, שעשוי להביך אותו - ובכך בעצם רוסיה יכולה לסחוט אותו ולשלוט במעשיו.

את המידע פרסמה אמש רשת ה-cnn והנשיא הנבחר דונאלד טראמפ, שאמור להיות מושבע לתפקידו כבר ב-20 לחודש, צייץ בתגובה כי "מדובר בחדשות מזויפות. זה לחלוטין ציד מכשפות פוליטי".

המקור למידע הם "גורמים ישירים רבים בעלי ידע ישיר על התדרוכים", ומכאן האמינות שמייחסים לו בארצות הברית, שסוערת מאז הפרסומים. על פי הדיווחים, בידי שירות המודיעין האמריקני הוכחות למעורבות העמוקה של רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית 2016, אך לא היה בדיווחים מידע מהו טיב המידע על טראמפ אותו מחזיקים ברוסיה.

המידע עצמו הוצג לפני הנשיא הנבחר, וכעת עמלים בבולשת הפדרלית ללמוד את מידת דיוקן של האשמות שהגיעו ממקור ברוסיה. למרות שהבולשת הציגה בפני טראמפ את המידע - צוות המעבר של הנשיא סירב להגיב על הפרסום.

בנוסף וללא קשר לחשיפה הזו, המטלטלת את ארצות הברית - הערב יכנס טראמפ מסיבת עיתונאים בניו יורק, הראשונה בחצי שנה האחרונה. במסיבת העיתונאים הוא צפוי לדון על המינויים שלו בצוות המעבר, ולהסביר את החלטתו למנות את חתנו ג'ארד קושנר ליועץ בכיר.
טראמפ רוסיה הנשיא הנבחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד