כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דרמה בכותל: העירייה הסירה את השילוט הרפורמי

לאחר אישור העירייה, עליו דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', הבוקר הוסר שוב השילוט הרפורמי מרחבת הכותל - זאת לאחר מחאה רבתי שהתעוררה בעניין, ומחשש שמא הרפורמים מנסים לקבוע מסמרות לקראת הדיון הבא בעליון. צפו בתיעוד

דרמה בכותל: העירייה הסירה את השילוט הרפורמי
השלט בכותל

סערת השלט הרפורמי בכניסה לכותל המערבי, שנחשפה ב"בחדרי חרדים", לא יורדת מסדר היום: הבוקר (רביעי) שוב הסירו פקחי עיריית ירושלים את השלט עם הכיתוב 'עזרת ישראל' בכניסה לכותל הדרומי שבו פועלים הרפורמים והקונסרבטיבים, זאת לאחר שבימים האחרונים השלט הוסר, הוחזר ושוב הוסר.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הסרת השלט באה לאחר שנטען כי הוא הוצב במקום בניגוד לחוק - מאחר שכל הרחבה במקום נבנתה באופן לא חוקי. אתמול, לאחר שהשלט הוחזר למקום וכפי שדווח ב"בחדרי חרדים", פנה עו"ד אלדד רבינוביץ המייצג את עמותת 'בצדק' לעיריית ירושלים, ולמרות שבתחילה העירייה טענה כי השלט הוחזר מכיוון שהוגשה בקשה לרישיון, רבינוביץ התעקש וטען כי כל עוד שלא התקבל רישיון בפועל - השלט לא חוקי.

"מבירור שערכתי הבוקר נודע לי כי הוגשה בקשה לרישוי השלט, וכי הוא נתלה שוב על אף שטרם הופק הרישיון", כתב רבינוביץ לעיריית ירושלים, לדבריו, "לעניין זה אציין כי על השטח המדובר חלה תכנית 10294 "מרכז תצוגה והמחשה חפירות הכותל, אזור שער האשפות, העיר העתיקה, ירושלים" (להלן: "התכנית") אשר קבלה תוקף ביום 7.3.13 ופורסמה בעמ' 3234 לי"פ מס' 6560".

לדבריו, "בין יתר הוראות התכנית, בסעיף 4.1.2 נקבע כך: "שילוט: כל השילוט יבוצע בפורמט ובחומרים באישור מהנדס הועדה המקומית ובהתייעצות עם רשות העתיקות. כמו כן שלטי הכוונה והסברה יעוצבו ויקבעו לעת מתן היתר הבניה (לרבות מידותיהם, אופי התקנם, ומיקומם) ויהיו חלק בלתי נפרד מהיתר הבניה"", המשיך עורך הדין במכתבו.

"עולה איפה כי לצורך הפקת אישור של השלט יש צורך בהיתר בניה, לאחר קבלת אישור מהנדס העיר. כמובן, לאור אי החוקיות של "הבמה הזמנית" המכונה "עזרת ישראל, לא ניתן יהיה להפיק אישור לשלט הכוונה לבמה זו".

לסיום כתב רבינוביץ כי "לאור האמור, אבקש לדעת בדחיפות האם בכוונתכם לבצע אכיפה חוזרת להסרת השלט ולפעול למיצוי הדין עם מי שתלה את השלט שלא כדין בשנית".

מתי דן, ממובילי המאבק על צביון הכותל המערבי, אמר אמש ל'בחדרי חרדים' כי "הפרקליטות ונציגי היועץ המשפטי בעיריית ירושלים, הם אלו שעומדים מאחורי עבירות הבנייה הלא חוקיות המתבצעות בחלק הדרומי של הכותל המערבי. במקום לעמוד על משמר החוק – הם משתפים פעולה עם מפירי החוק, והם מקבלים על כך גיבוי מפרקליטות המדינה ומהיועץ המשפטי לממשלה". לדבריו, "אני מזועזע, איך לוקחים שם של המקום הכי קדוש - 'עזרת ישראל' ומחללים אותו על ידי כך שהוא מוגדר כרחבת הרפורמים בכותל המערבי".







רפורמי שילוט רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד