כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נחשף: הצוות הסודי של 'דגל התורה' שמשנה את יחסי הכוחות בירושלים

אחרי שנים של יריבות בין ברקת לסיעת 'דגל', הקשר מתחזק - ואף הגיע לשיא השבוע כשגפני התערב לטובת ברקת, ופתר את המשבר החריף מול האוצר • "בחדרי חרדים" חושף את הרבנים והעסקנים שעומדים מאחורי השלום החדש, והאזהרה של גפני

נחשף: הצוות הסודי של 'דגל התורה' שמשנה את יחסי הכוחות בירושלים
נציגי דגל התורה בעיריית ירושלים

הצוות החרדי הסודי ששינה את מאבק החרדים בירושלים נחשף לראשונה: מי שהשתתף אתמול (שלישי) בישיבת ועדת הכספים שדנה במשבר התקציבי בין עיריית ירושלים למשרד האוצר, שם לב כי באופן חריג היחסים בין יו"ר הועדה ח"כ משה גפני לראש העיר ניר ברקת היו חמימים ויוצאי דופן, זאת לאחר תקופת יריבות קשה וממושכת בין השניים.

בשונה מהדיון על תקציב העירייה הקודם, הפעם גפני כיבד את ברקת והנציגים החרדים שהשתתפו בדיון הרעיפו עליו שבחים. לבסוף שיגר גפני משפט תזכורת קצר לברקת - "אני מציע לך, אל תנטוש אותי. אני אעזור לך".



כזכור, בימים האחרונים נחשף ב"בחדרי חרדים" כי גפני הוא זה שהוביל לפתרון המסתמן במשבר בין העירייה לאוצר. כבר לפני חודש ימים הוא נכנס לעובי הקורה, ונפגש שוב ושוב עם כל הגורמים הרלוונטיים, מה שהביא לפריצת הדרך ולהסרת השביתה שתוכננה, אולם התמיהה רבה היא, איך גפני שאינו ידוע כאוהבו של ברקת נלחם יחד עם נציגי העירייה החרדים למען העירייה שבראשה עומד ברקת?

"בחדרי חרדים" חושף כי מי שעומדת מאחורי התערבותו של גפני בסוגיה היא ועדת הרבנים של 'דגל התורה', ובעיקר הגאון הרב ברוך סולובייצ'יק, שפנה אל יו"ר ועדת הכספים עוד לפני חודש ימים שיתערב במשבר הירושלמי.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף לפני כארבעה חודשים את דבר הפגישה החשאית והדרמטית שהתקיימה באישון ליל בין ברקת לרבני 'דגל התורה' הגר"י אפרתי והגר"ב סולובייצ'יק. ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן לא השתתף בפגישה מחמת שהותו בחו"ל, אולם הוא עמד מאחוריה.

אותה פגישה פתחה ערוץ חשאי וקבוע בין 'דגל התורה' לבין מי שהיה עד אז "אויב החרדים" ודגל התורה - ראש העיר ניר ברקת. "בחדרי חרדים" חושף כי צוות קבוע המורכב מנציגי ראש העיר והעיריה ונציגי 'דגל התורה' נפגש מאז ועד היום פעמים רבות, לפעמים על בסיס שבועי, במטרה לפתור מתחת לפני השטח את בעיות המגזר החרדי בעיר, הן בנושא הדיור וההשתלבות בשכונות מעורבות והן בנושאי חינוך ורווחה.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי הצוות הסודי הוקם בתנאי שחבריו לא ידליפו מידע לכלי התקשורת, והוא מתכנס בלשכתו של מנכ"ל העירייה אמנון מרחב. על משתתפיו הקבועים נמנים מנכ"ל העירייה מרחב, ח"כ יעקב אשר, יועץ ראש העיר אברימי קרויזר, ונציגי 'דגל התורה' במועצת העיר, יצחק פינדרוס, אליעזר ראוכברגר וישראל קלרמן.

הגוף הסמכותי שמפקח על הצוות הסודי, הוא כאמור ועדת הרבנים של המפלגה שפגישתה באישון ליל עם ברקת, פתחה את הערוץ המסתורי והדרמטי ששינה את היחסים בין 'דגל התורה' לברקת, ולטענת הנציגים הועילה רבות למען המגזר החרדי בעיר.

כתוצאה מהדיאלוג החדש עם ברקת, הנציגים החרדים ב'דגל התורה' יצרו מציאות חדשה בשטח, שבה הם שוקלים בכובד ראש את התקפותיהם נגדו והכל נעשה באופן מחושב. לא על הכל תוקפים ומשמיצים בפומבי, ולא על כל חילול שבת רצים לאלתר לכלי התקשורת.

כאמור, כהמשך לערוץ הישיר עם ברקת, פנו רבני המפלגה אל גפני לסייע בפתרון המשבר בין עיריית ירושלים למשרד האוצר, כפי שאירע בפועל בחודש האחרון ואתמול בדיון בועדת הכספים. גפני חיבק את ברקת, אך כאמור שיגר לעברו אות אזהרה מפני העתיד.
דגל התורה ברקת ודגל גפני וברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד