י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ר"י 'יקירי ירושלים': "מחפשים להשכיב אותנו על הרצפה, נשכב ברחובות"

ראשי ישיבות ספרדים התכנסו בלשכתו של חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגר"ד יוסף, לדיון על גיוס התלמידים הספרדים לצה"ל • "בחדרי חרדים" עם תיעוד ותמלול הפגישה: "הם מחפשים לגייס אותנו. אנחנו נשכב ברחובות"

פגישת הגר"ד יוסף עם ראשי הישיבה ואנשי הפלג הירושלמי, אמש
פגישת הגר"ד יוסף עם ראשי הישיבה ואנשי הפלג הירושלמי, אמש

ראשי ישיבות ספרדים התכנסו אמש (שלישי) בלשכתו של חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, לדיון על גיוס התלמידים הספרדים לצה"ל. "בחדרי חרדים" עם תיעוד ותמלול מהפגישה הרגישה.

בין הנוכחים היה גם ראש ישיבת יקירי ירושלים, הגאון הרב יהודה כהן, שהתנגד נחרצות למצב הקיים ויצא בהצהרה חריפה נגד גיוס התלמידים הספרדים.

"כל שנתיים מגדילים את המספרים במטרה לקחת עוד חללים" אמר ראש הישיבה. "זה לא יהיה. אנחנו לא נסכים עם זה. אני אומר לכם, יש לנו את הכוח להילחם עם זה, ואנחנו יכולים לשכב ברחובות, ולא יעזור להם שום דבר".

ראש הישיבה הוסיף, "הם מדברים כל שנה שנתיים עוד מספרים ועוד מספרים, הם מחפשים איך לאשר את החוק והם מחפשים לגייס אותנו ולהשכיב אותנו על הרצפה – אתם לא קיימים אתם אין לכם זכות קיום. אני אומר לכם, הם חיים בזכותנו, הם חיים בזכות עולם התורה, ואסור לנו לוותר על אף אחד. אנחנו לא ישנים ימים ולילות כדי לעזור לבחורים".

הרב דוד יוסף: "הרב צודק בכל הדברים שלו. יש לנו עולם תורה שלנו, אנחנו יש לנו בחורי ישיבות מצוינים, אברכים ועוד, יתכן ואנחנו נצטרך לשקול להקים ועד ישיבות שלנו ולאט לאט נקים את זה ואז גם מול הצבא יהיה לנו הכרה. יצטרפו כולם".

הגר"ד יוסף הוסיף, "כמו שהקמנו היה פעם חינוך העצמאי והקמנו רשת חינוך משלנו, לאט לאט, בכוח הפוליטי שלנו הם נאלצו להכיר בנו בתקציבים והיום החינוך העצמאי מקנאים במה שאנחנו הצלחנו. יכול להיות מצב שנקים ועד משלנו".

בפגישה השתתפו בין היתר גם ראש ישיבת 'באר יהודה', הגאון רבי אליהו טופיק, הרב יצחק כהן, השר לשעבר אריאל אטיאס, ח"כ מיכאל מלכיאלי והרב דוד בן שמעון.

בסיום הפגישה ביקש הגר"ד יוסף מהרב יצחק טופיק שיעמוד מול השר לשעבר אטיאס כדי לעקוב על דרך הטיפול בנושא.













גיוס חרדים ספרדים הרב יהודה כהן הרב דוד יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד